Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Unimog 423, vedeta Mercedes-Benz la CTE Open Day

Ca partener al evenimentului Open Day organizat de CTE Group, Mercedes-Benz a expus mai multe camioane Actros, Arocs si Atego adaptate pentru suprastructuri din oferta CTE, dar in centrul atentiei s-a aflat Unimog 423, un vehicul foarte versatil, cu tractiune 4×4 permanenta, roti simple fata/spate si axe portale (datorita carora osia este mai sus decat axul rotii, obtinandu-se astfel o garda la sol foarte inalta), conceput pentru a ajunge in zone urbane sau de munte greu accesibile.
 

Unice in cazul acestui model sunt si cabina din compozit, care ofera o vizibilitate foarte buna, si conectivitatea din jurul lui, toti producatorii dezvoltand accesorii care sa-l faca foarte util si flexibil in exploatare. Hidraulica permite conectica pe fata, pe spate si lateral, iar modelul expus la Open Day avea echipamente de iarna – lama, pluguri in V, freze – priza de putere frontala actionand prin cardan echipamentele frontale. Pentru vara se pot monta echipamente de cosit, de taiat arbusti, burghie pentru perforat, brate care, cu ajutorul unor bazine montate in spate, pot spala parapeti sau alte obiecte stradale s.a.
Unimog are constructie speciala si poate iesi cu cardanul in fata, ceea ce repozitioneaza radiatorul pe lateral, iar modelul expus avea bena basculabila prin lateral si usor de demontat daca e nevoie sa se puna anumite echipamente direct pe sasiu.
Transmisiile de lucru permit viteze foarte mici, pastrand acelasi cuplu si fara sa afecteze transmisia vehiculului.
Unimog este compact si are o capacitate mare de incarcare, iar daca este echipat cu maturi – in cazul carora este necesara uneori pozitionarea soferului pe dreapta, pentru a vedea bordura – exista o optiune ce permite mutarea pentru cateva minute a directiei de pe stanga pe dreapta, ceea ce ii sporeste si mai mult versatilitatea. Pe Unimog se poate pune si o matura interaxiala, dar clientul trebuie sa stie dinainte ce accesorii va vrea sa monteze, pentru a se face pregatirea si configurarea din fabrica.
Dat fiind faptul ca este un vehicul foarte nisat si deloc ieftin, Unimog nu se vinde foarte bine in Romania, dar Serban Dumitrescu, Mercedes-Benz Special Trucks Manager, atrage atentia asupra faptului ca „deschide toate usile. Toata lumea il cunoaste si il apreciaza, dar nu toata lumea si-l poate permite. Insa el se amortizeaza prin faptul ca este folosit 365 de zile si face sa nu mai fie nevoie de doua vehicule comerciale «obisnuite».“
Modelul cel mai mic este U 216, dar acestuia, de exemplu, nu i se poate pune freza. In Romania a fost vanduta mai ales gama U 400, deoarece poate fi pregatita pentru o paleta foarte larga de echipamente si, chiar daca un client nu si le poate permite pe toate de la inceput, macar cumpara un vehicul care sa le poata prelua ulterior. In afara de Unimog multifunctional, mai exista gama Unimog off roader, dar acesta este si mai de nisa (ajunge in zone extrem de greu accesibile) si nu s-a vandut pana acum niciunul nou in Romania – insa ar fi o optiune utila pentru companii de drumuri si pentru primarii.

Articole similare

Ad