Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

UNTRR solicita de urgenta modificarea proiectului de Hotarare de Guvern privind rambursarea accizei suplimentare

UNTRR atrage atentia asupra unor aspecte ce vor afecta serios activitatea operatorilor de transport rutier daca vor fi legiferate conform actualului proiect de Hotarare de Guvern prin care se stabilesc conditiile, procedura si termenele de restituire catre operatorii de transport rutier licentiati, a sumei de 4 eurocenti din acciza suplimentara de 7 eurocenti.
Astfel, potrivit proiectului de act normativ, articolul 4 stipuleaza ca nu sunt eligibili pentru restituirea de accize operatorii economici care se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala sau lichidare.
 

UNTRR solicita Guvernului Romaniei eliminarea acestui articol din proiectul de act normativ. Pastrarea lui va conduce fara indoiala la incetarea activitatii operatorilor de transport aflati in una din situatiile enumerate, care nu vor mai putea concura in conditii egale cu ceilalti, desi legea insolventei incearca sa dea o sansa firmelor aflate in dificultate financiara.
Asocia?ia propune crearea unui mecanism de compensare a datoriilor la bugetul de stat cu sumele ce urmeaza a fi recuperate din acciza. Astfel, mecanismul compensarii va aduce un avantaj de flux monetar si va oferi firmelor aflate intr-o situatie dificila sansa sa se echilibreze. In plus, ar permite ca incasarile la bugetul de stat sa creasca semnificativ sau, cel putin, datoriile la bugetul de stat s-ar reduce, prin compensarea lor cu sumele care ar trebui returnate din acciza. Mecanismul este deja utilizat cu succes in Ungaria unde s-a inregistrat cresterea consumului de motorina datorita posibilitatii de compensare cu alte datorii la stat. Transportatorii din Ungaria prefera sa alimenteze acasa, chiar daca motorina fara TVA si cu acciza rambursata este ceva mai scumpa decat in Austria, tocmai datorita avantajului oferit de posibilitatea de compensare.
UNTRR considera necesara modificarea articolului 15 care prevede aprobarea sau nu a cererii de restituire in termen de 2 luni de la data inregistrarii. Termenul prevazut de 2 luni inseamna pentru transportatori o finantare de peste 6 luni a costurilor suplimentare cu acciza. UNTRR propune inlocuirea acestui termen, cu unul de maxim 10 zile in care sa fie luata decizia de aprobare a cererii de restituire a accizei suplimentare.
UNTRR atrage atentia asupra faptului ca necorectarea acestor aspecte cruciale pentru operatorii de transport rutier, asa cum sunt ele prevazute in actualul proiect de act normativ, nu va face decat sa forteze in continuare operatorii de transport sa alimenteze in afara granitelor tarii si sa isi echipeze vehiculele cu rezervoare cu o capacitate din ce in ce mai mare. In plus, transportatorii vor fi obligati sa majoreze tarifele cu 15% pentru a recupera pierderile provocate de acciza nerecuperabila, majorare pe care au amanat-o in asteptarea returnarii accizei suplimentare.
UNTRR solicita de urgenta Guvernului Romaniei sa corecteze proiectul de act normativ si normele de aplicare, astfel incat procedura de rambursare a accizei suplimentare sa fie una rapida, facila, moderna si echitabila.

Articole similare

Ad