Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UNTRR solicita publicarea conditiilor de restituire a supraaccizei

UNTRR solicita publicarea cat mai urgenta a Hotararii de Guvern privind conditiile, procedura si termenele de restituire a supraaccizei in Monitorul Oficial, pentru ca schema de rambursare sa devina operationala. Asociatia a demarat inca de anul trecut discutiile cu Guvernul, Ministerul de Finante si Ministerul Transporturilor, inainte de majorarea accizei din 15 septembrie si 1 octombrie 2017, iar Ordonanta de Urgenta pentru restituirea supraaccizei a fost publicata abia la finalul lui martie anul acesta. Hotararea de Guvern privind conditiile, procedura si termenele de restituire a supraaccizei a fost aprobata saptamana trecuta in sedinta de Guvern si intra in vigoare la 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial.
 

In prezent, Romania inregistreaza cel mai mare cost din regiune pentru o firma de transport (pret motorina fara TVA si cu acciza recuperabila) pentru un litru de motorina, de 1,07 euro/litru. Comparativ, in Bulgaria costul este de 0,94 euro/litru, Ungaria – 0,99 euro/litru, Slovenia – 0,96 euro/litru, Polonia – 0,96 euro/litru, Cehia – 1,04 euro/litru sau Austria – 0,97 euro/litru. Iar sase tari din UE restituie supraacciza la motorina transportatorilor, respectiv Ungaria – 0,0225 euro/l (Ungaria restituie acciza 0,02 -0,035 – 0,055 euro/l, iar  acciza este de 354 euro/1.000 l cand pretul petrolului este peste 50 dolari/baril si 390 euro/1.000 l cand pretul petrolului este 50 dolari/baril sau sub), Belgia – 0,2133 euro/l (acciza este de 565,85 euro/1.000 l), Slovenia – 0,09605 euro/l (acciza este de 468,99 euro/1.000 l), Franta – 0,1775 euro/l pentru camioane si 0,2173 euro/l pentru autocare (acciza este de 609,5 euro/1.000 l), Spania – intre 0,017 – 0,048 euro/l in functie de regiune (acciza este de 367,38 euro/1.000 l) iar in Italia – 0,21418 euro/l (acciza este de 617,4 euro/1.000 litri).
Aproape un sfert din exportul total de servicii al Romaniei din 2017, de peste 20 miliarde euro, a fost realizat de ramura transportului rutier, fiind principala ramura contributoare la exportul de servicii, potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei si Consiliului de Export al Romaniei. In 2017, transportul rutier a contribuit cu 4,75 miliarde euro la exportul de servicii al Romaniei, avand o contributie cu 22% mai mare decat intreaga ramura de servicii telecom si IT la exportul de servicii al Romaniei.

Articole similare

Ad