AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari bune de camioane, dar volume mici din after sales

Pentru MHS Truck&Bus, vanzarile din 2014 au crescut fata de 2013 cu mai mult de 20%, cat a fost cresterea medie a pietei din Romania, ajungand la circa 950 de camioane noi, din care 100 Euro 5 – cele mai multe pentru distante lungi, dar si cateva specializate. Rezultatele bune sunt confirmate si de oficialii MAN, care puncteaza faptul ca tara noastra este singura unde, fara a fi reprezentat direct, a ajuns in cateva randuri lider de piata. Si vanzarile de vehicule rulate au fost mai mari in 2014, astfel ca cele doua activitati au putut compensa regresul de pe segmentul after market si compania a avut per ansamblu o crestere de 24% fata de anul anterior.
 

Piata totala de camioane a fost mai mare in Romania in 2014, dar vanzarile sunt inca la nivel mai scazut decat potantialul, asa cum arata Jorge Leuschner, CEO-ul MHS Truck&Bus, care este de parere ca s-ar putea ajunge la un total de 10.000 de camioane noi de peste 6 t livrate anual, deci fiecare marca si-ar dubla vanzarile. Pe de alta parte, pentru fiecare camion nou se importa doua rulate, deci, de fapt, nu se cumpara mai putine vehicule grele, ci mai putine vehicule grele noi.
Compania a livrat anul trecut si flote, cea mai mare dintre ele, de 60 de unitati, la Dumagas.
MHS are printre clienti si multinationale ce isi fac achizitiile din Romania, nu de la centru, cum ar fi Strabag sau, in trecut, Bechtel – care, de fapt, au avut subcontractori locali, pentru care au garantat ca sa-i ajute sa obtina finantare – dar a si pierdut astfel de clienti, mai ales din sectorul petrolier, care s-au indreptat direct catre producator.
Pentru a ramane in sectorul constructiilor, Jorge Leuschner arata ca pe piata este „destul de liniste“, astfel ca vanzarile au fost similare celor din 2013.
In ceea ce priveste insa activitatea after sales, volumele au fost mai mici decat in 2013, in special deoarece camioanele rulate sunt dificil de adus in service, iar dintre cele noi – care au nevoie de servisare buna si destul de scumpa, in centre cu dotari de ultima ora si personal instruit – multe sunt folosite in afara tarii, deci sunt si servisate acolo.

Un an bun si pentru vanzarile de camioane second-hand
Pentru MAN, piata vehiculelor uzate a mers mai bine in 2014, deoarece „inca e nevoie de Euro 5, pentru solutii mai ieftine de transport“.
MHS Truck&Bus a livrat in primele 11 luni din 2014 circa 470 de camioane – din care aproximativ 420 MAN – si 50 de semiremorci/remorci rulate, atingandu-si astfel obiectivele propuse, asa cum arata George Geadau, directorul de vanzari al companiei. A fost deci un an bun pe acest segment si nici cifrele din 2013 nu aratau cu mult diferit: circa 450 de vehicule second-hand. Iar pentru 2015 se estimeaza vanzari de 600 de unitati si, pentru atingerea obiectivului, stocul este bine dimensionat si diversificat. Dintre modelele de pe stoc, cea mai mare rotatie a avut-o in 2014 MAN TGX 18.440 4×2 BLS, care se vindea in maximum 30 de zile de la intrarea in contabilitate.

Articole similare

Ad
Ad