Sfarsitul lui mai si prima parte a lunii iunie au insemnat un tur de forta pentru organizatia Mercedes-Benz Romania, care si-a invitat, pe rand, clientii la Casa Auto Sebes, First Truck Services (Pitesti), Delta ACM (Bucuresti), Restaco (Suceava) si ATP Exodus (Oradea). Caravana Mercedes-Benz a permis producatorului german sa afiseze o gama completa de vehicule comerciale, Atego, Antos, Actros si Unimog, pentru mai multe domenii de transport, venind si cu oferte de finantare si after-sales tentante. Parada produselor si serviciilor Mercedes-Benz in Romania s-a facut cu mare fast, mai ales ca producatorul german a incheiat 2014 ca lider de piata, pozitie pe care doreste sa o pastreze si in acest an.
La Pitesti caravana a prilejuit si deschiderea oficiala a noului service autorizat Mercedes-Benz din localitate, First Truck Services, detinut de aceiasi actionari ai Dianthus Company.
Ovidiu Pintilie, Sales&Marketing Manager Trucks Mercedes-Benz Romania, a afirmat ca anul acesta s-au ales pentru desfasurarea caravanei cinci locatii, diferite de cele de anul trecut, din aceeasi dorinta de a merge cat mai aproape de clientii si potentialii clienti din toate zonele din Romania.
Anul trecut, peste 1.200 de camioane Mercedes-Benz au fost inmatriculate in Romania, ceea ce a generat o crestere a cotei de piata de 23,6%. Asa ca, dupa multi ani, producatorul german a incheiat 2014 pe primul loc pe piata de vehicule comerciale grele, fapt ce „se datoreaza atat produselor de calitate, cat si unei retele puternice de service atat in Romania, cat si in Europa“.
Boris Billich, CEO&President Mercedes-Benz Romania, a recunoscut ca la preluarea filialei de la noi a producatorului german a gresit cand a apreciat ca piata locala de camioane va avea o crestere moderata de 5-10%, deoarece economia romaneasca s-a dezvoltat foarte bine, chiar peste media europeana. Anul trecut, Romania a cunoscut o crestere economica de 3%, ceea ce a contribuit implicit la cresterea pietei de camioane. Chiar daca productia interna nu a mai crescut fata de 2013, s-a dezvoltat industria, la fel si exporturile, dar, in acelasi timp, si consumul intern a crescut. „Pentru noi, acest lucru a insemnat o cerere de transport in crestere. Per total, anul trecut piata a crescut cu 20%, iar cota noastra de piata a crescut si mai mult.“
Iar 2015 a inceput foarte bine. In primele luni numarul camioanelor inmatriculate a crescut cu mai mult de o treime fata de aceeasi perioada a anului trecut. Billich a estimat ca anul acesta se vor vinde circa 6.000 de camioane noi de peste 16 t in Romania, mai putin decat in anii pre-criza – 2008, cand s-au inmatriculat 9.000 de astfel de vehicule si 2007, cand s-au inmatriculat 12.000 de camioane – dar sa nu uitam ca atunci aproape jumatate din camioanele vandute au fost reposedate in anii ce au urmat.
Cat priveste structura pietei, aceasta este inca dominata de camioanele grele, segment ce a ocupat anul trecut 80-85% din piata. Pentru anul acesta se estimeaza …