Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile DAF ar putea fi mai bune in 2020 datorita unei noi abordari a segmentului de constructii

Importatorul DAF in Romania, EVW Holding, a traversat in 2019 o perioada cu multe transformari dupa rascumpararea, de catre Gheorghe Chita, a actiunilor detinute de Ad van Wijk si Mircea Muresan si revanzarea unui pachet de 50% din actiuni catre grupul belgian TH Group.
In paralel cu schimbarea actionariatului si analiza amanuntita a tuturor activitatilor, departamentul comercial si-a facut treaba, punctand in planul vanzarilor bune din prima parte a anului, gratie stocului de camioane 4×2 – un avantaj competitiv traditional al importatorului DAF – si efervescentei simtite in randul operatorilor de transport. Din pacate, in a doua parte a lui 2019, mai ales pe segmentul de transport international, „am simtit o precautie a transportatorilor cauzata de Brexit si Pachetul Mobilitate“, a declarat Adrian Gorcea, COO EVW Holding.

Din portofoliul de branduri comercializate, DAF s-a clasat pe prima pozitie, cu 590 de unitati, din care 520 XF si 70 CF si LF. In 2019, fata de 2018, vanzarile DAF au fost in scadere cu 15%, cota de piata coborand de la 18,6% la 15,5%, ca urmare atat a scaderii pietei de vehicule pentru transport international, cat si a lipsei unei oferte competitive pe segmentul de constructii, singurul care a cunoscut o crestere in Romania in 2019.
Constructiile au reprezentat „punctul nevralgic” pentru EVW Holding in 2019, mai ales pe segmentul greu, „din cauza unei probleme pe care am avut-o cu fabrica privind pozitionarea pe piata din punct de vedere al pretului a sasiurilor DAF CF de constructii. Insa problema a fost solutionata, iar pentru 2020 vom avea o noua abordare a acestui segment, mult mai atractiva si aliniata la preturile din Romania. Nu avem un produs nou, ci un pachet cu mai multe servicii, inclusiv finantare.“
70% dintre clientii DAF au optat pentru achizitie prin credit, iar 30% pentru leasing, din care 80% a fost financiar si 20% operational.
Din volumul total al vanzarilor de anul trecut, livrarile de flote au reprezentat cam 25%, majoritatea comenzilor fiind sub 10 unitati. Vanzarile de vehicule noi au fost sustinute si de serviciile de trade in si buy back, pentru fiecare vehicul nou vandut fiind rascumparata „o jumatate de vehicul” (adica s-au dat doua noi pentru unul vechi).
Daca clientii de flote mentin de regula un vehicul in exploatare 3-5 ani, acest termen a crescut in 2019 la 6-7 ani, mai ales in cazul clientilor cu volume mai mici.  
In ceea ce priveste vanzarile de vehicule Isuzu, acestea au fost in crestere in 2019, de la 30 de unitati in 2018 la 40. Ia vanzarile de VDL au crescut de la 21 de unitati in 2018 la 93 in 2019.

Articole similare

Ad