Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările de camioane grele, cu 40% mai mari decât în 2020

În primele trei trimestre din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor DRPCIV, 4.731 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t, cu aproape 40% peste cele 3.381 din perioada similară a lui 2020. Iar piața de semiremorci noi a crescut chiar și mai mult, cu peste 70%, de la 2.140 la 3.673 de unități.

Dintre cele 4.731 de autovehicule noi cu masa totală maxim autorizată de peste 16 t, 4.523 sunt autotractoare, față de 3.078 în perioada similară din 2020. Lider de piață la această catergorie este Mercedes-Benz, cu 1.135 de unități (față de 613 în 2020), iar podiumul este completat de DAF, cu 693 de unități (346 în 2020) și Volvo, cu 686 de unități (592 în 2020). Clasamentul continuă cu MAN (594/599, singura scădere de anul acesta), Ford Trucks (428/289), Scania (406/209), IVECO (293/207), Renault Trucks (245/202), ATP Trucks (42/17) și Tatra, cu o autoutilitară de peste 16 t.

Iar din cele 208 autoșasiuri de peste 16 t (în scădere față de cele 303 din primele trei trimestre ale lui 2020), aproape jumătate (98) sunt Ford Trucks, care în perioada similară din 2020 a vândut 119 autospeciale grele noi. Pe podium mai urcă MAN (cu 32 de autospeciale în 2021 și 74 în 2020) și Mercedes-Benz (24/16). Pe următoarele locuri sunt IVECO (16/24), DAF (11/6), Liebherr (10/17), Scania (7/25), Renault Trucks (2/6), Volvo (4/6), Schwing (2/1) și Demag, cu o autospecială de peste 16 t înmatriculată în primele trei trimestre din 2021.

Creșteri și pentru celelalte trei categorii de greutate

Din categoria autovehiculelor comerciale de 6-16 t s-au înmatriculat 268 de unități, față de 236 în perioada similară din 2020. Dintre acestea, 202 sunt autoutilitare (în 2020 au fost 170). Lider de piață, cu peste 60% din total, este, ca de obicei, IVECO, 124 de unități (31 cu prelată, 29 cu obloane rabatabile, 18 pentru transport de butelii, 12 basculante, 10 cu temperatură controlată, 9 pentru transport de vehicule, 9 furgoane, 3 cu cârlig ridicător, 2 cisterne și 1 platformă), față de 122. Pe locul al doilea este Mercedes-Benz, cu 46 de autoutilitare de 6-16 t (38 de basculante, 3 cu prelată, 2 furgoane, 1 pentru transport de butelii, 1 cu obloane rabatabile și 1 cu temperatură controlată), față de 11 în 2020, iar pe al treilea este MAN, cu 15 (8 cu prelată, 2 cisterne, 2 basculante, 1 cu temperatură controlată, 1 pentru transport de butelii și 1 furgon), față de 13. Mai puțin de 10 unități au vândut Renault (9 – 4 pentru transport de butelii, 2 furgoane, 2 basculante și 1 pentru transport de vehicule – față de 5 în primele trei trimestre din 2020), DAF, (1 basculantă, 1 cu obloane rabatabile, 1 cu prelată și 1 cisternă, față de 12), Volvo (2 basculante) și Isuzu (1 stropitoare).

Iar dintre cele 66 de autospeciale de 6-16 t (tot atâtea au fost și în 2020) 35 sunt IVECO (27 de gunoiere, 2 vidanje, 1 vehicul pentru curățare străzi/canale, 1 vehicul pentru apicultură, 1 autorulotă, 1 dispozitiv de forare, 1 pentru pompieri și 1 platformă), față de 22, câte șapte sunt DAF (5 gunoiere, 1 vehicul de curățare străzi/canale și 1 vidanjă) și Renault (3 gunoiere, 1 vidanjă, 1 vehicul pentru forare, 1 vehicul pentru pompieri și 1 platformă de lucru aeriană), față de 3, respectiv 12 în primele trei trimestre din 2020, 6 sunt Mercedes-Benz, 5 sunt Isuzu, 4 sunt MAN și 2 sunt Volvo.

În primele trei trimestre din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România 53 de autovehicule comerciale noi de 3,5-6 t, față de 44 în perioada similară din 2020.

Dintre cele 28 de autoutilitare de 3,5-6 t (în 2020 au fost 36), 16 sunt IVECO (6 stropitoare, 5 cu prelată, 2 cu obloane rabatabile, 1 basculantă, 1 furgon și 1 pentru transport de butelii), față de 7, 6 sunt Volkswagen (2 basculante, 2 furgoane, 1 pentru transport de vehicule și 1 pentru transport de butelii), față de 5, 3 sunt Mercedes-Benz (2 furgoane și 1 cu prelată), față de 5, 2 sunt MAN și 1 este Renault. Acesta din urmă a fost liderul categoriei în 2020, cu 15 unități.

Iar dintre cele 25 de autospeciale (în 2020 au fost 8) 20 sunt Mercedes-Benz (15 blindate, 2 ambulanțe, 1 autorulotă ș.a.), față de 1, 2 sunt Hako (pentru curățare străzi/canale), tot 2 și în 2020, și câte 1 sunt Carthago, Mobilvetta Design și Volkswagen.

În sfârșit, din categoria autovehiculelor comerciale cu masa totală maxim autorizată de până la 3,5 t s-au înmatriculat pentru prima dată în România 12.988 de unități noi, față de 10.289 în perioada similară din 2020.

Dintre acestea, 12.476 sunt autoutilitare, față de 9.806 în 2020. Lider de piață este Dacia, cu 2.680 de unități (2.468 de furgoane, 189 de camionete pick-up, 19 cu temperatură controlată, 2 izoterme și 2 pentru transport de animale), față de 1.536, urmat de Ford, cu 2.352 (1.189 de furgoane, 613 suprastructuri deschise, 195 cu temperatură controlată, 115 cu obloane rabatabile, 100 cu prelată, 98 de basculante, 23 de izoterme, 16 camionete pick-up, 2 pentru transport de vehicule și 1 platformă), față de 1.970 în 2020, când era liderul clasamentului, și de IVECO, 1.417 (501 cu prelată, 233 de furgoane, 210 cu temperatură controlată, 203 cu obloane rabatabile, 170 de basculante, 57 pentru transport de vehicule, 15 cu cârlig ridicător, 15 izoterme, 6 pentru transport de animale, 5 platforme, 1 cisternă și 1 pentru transport de butelii), față de 962.

Peste 1.000 de unități au mai vândut Renault (1.348/868 în 2020) și Mercedes-Benz (1.096/845). Îi urmează în clasament Volkswagen (863/887), Fiat (756/821), Toyota (605/314), Peugeot (332/334), Opel (307, în scădere semnificativă față de cele 733 de utilitare din 2020), Citroën (304/167), Nissan (144/143) și Mitsubishi (121/130). Iar alți 16 producători au avut mai puțin de 100 de autoutilitare noi de până la 3,5 t înmatriculate pentru prima dată în România.

Autospeciale de până la 3,5 t au fost 512, față de 483 în primele trei trimestre din 2020. Benimar, cu 71 de autorulote (29 în perioada similară din 2020), este pe primul loc în clasament, urmat de Renault, cu 64 (31 de vehicule blindate, 25 de ambulanțe, 2 magazine, 1 platformă de lucru la înălțime, 1 electro ș.a.), față de 126, și IVECO, 40 (29 de platforme de lucru aeriene, 2 vehicule pentru apicultură, 2 gunoiere, 2 magazine, 1 vidanjă ș.a.), față de 10. Îi urmează XGO (33), Ford (32), Ahorn, Citroën și Volkswagen (câte 28), Rimor (23), Nobel Art și Roller Team (câte 22), Oil&Steel (12) și Mercedes-Benz (10). Iar alți 40 de producători au avut mai puțin de 10 autospeciale de până la 3,5 t înmatriculate în România.

În total din cele patru categorii de greutate au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform datelor DRPCIV, 17.367 de autovehicule comerciale noi (16.632 de autoutilitare și 735 de autospeciale) și 41.233 rulate (39.496 de autoutilitare și 1.737 de autospeciale), iar 73.080 au fost reînmatriculate. Conform calculelor noastre însă, care includ la categoria autovehiculelor noi și pe cele care în statisticile DRPCIV sunt rulate la prima înmatriculare, dar care au data primei înmatriculări cu cel mult șase luni mai devreme decât data înmatriculării în România, este vorba de 18.160 de autovehicule noi, din care 17.348 de autoutilitare și 812 autospeciale. Asta în condițiile în care în 2020 au fost, conform DRPCIV, 13.452 de autovehicule comerciale noi și 39.129 rulate la prima înmatriculare și 58.900 reînmatriculate. Iar conform calculelor noastre au fost 13.976 de autovehicule noi.

Semiremorcile noi își mențin creșterea de 70% și după al treilea trimestru

În primele trei trimestre din 2021 au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform datelor DRPCIV, 3.138 de semiremorci noi și 5.707 rulate, și 9.480 au fost reînmatriculate, față de 1.679, 5.129, respectiv 7.880 în perioada similară din 2020. Iar conform calculelor noastre, sunt 3.673 de unități noi, față de 2.140 în 2020.

Lider de piață este Schmitz Cargobull, cu 1.402 semiremorci noi (688 de prelate, 446 de basculante, 173 cu temperatură controlată, 47 de furgoane, 37 pentru transport de containere și 11 izoterme), față de 726 în perioada similară din 2019. Îl urmează Krone, cu 618 (554 de prelate, 24 cu temperatură controlată, 20 pentru transport de containere, 10 cu obloane rabatabile, 8 furgoane, 1 suprastructură deschisă și 1 DA99 pentru transport de încărcături lungi), față de 334 în 2020, și Kögel, cu 281 (273 de prelate, 4 basculante, 2 cisterne, 1 cu obloane rabatabile și 1 platformă), față de 90 în 2020.

Peste 100 de unități au mai vândut Wielton (236 în 2021 – 207 basculante, 28 de suprastructuri deschise și 1 cu podea coborâtă – și 222 în 2020), Mega (204 – 202 basculante și 2 pentru transport de lemn – față de 117) și Schwarzmüller (203 – 104 basculante, 71 de prelate, 14 cu obloane rabatabile, 6 pentru transport de lemn, 4 platforme, 2 pentru transport de butelii și 2 pentru transport de vehicule – față de 146).

Mai puțin de 100 de unități au vândut Meiller (88 de basculante, față de 68 în primele trei trimestre din 2020), Kässbohrer 74 (28 basculante, 22 de cisterne – din care 16 ADR – 17 DA99, 6 pentru transport de containere și 1 platformă), față de 106, Magyar (50 cisterne ADR, față de 27).

Sub 50 de semiremorci au vândut Zaslaw (42 de basculante și 5 pentru transport de lemn), D-TEC (34 pentru transport de containere), Ardor (30 de cisterne), Spitzer (29 de cisterne), OMEPS (25 de cisterne și 5 basculante), Berger (26 de prelate și 1 suprastructură deschisă), Bodex (24 – 18 basculante, 3 cisterne ADR, 2 pentru transport de furaje și 1 DA99), Stas (12 basculante și 10 DA99), Max Trailer (19 cu podea coborâtă și 1 platformă), Asam (13 cisterne ADR), Broshuis (12 pentru transport de containere), Ozgul (12 – 8 cu podea coborâtă, 2 basculante, 1 pentru transport de containere și 1 platformă), Benalu (11 basculante), Faymonville (10 – 3 cu podea coborâtă, 3 pentru transport de geamuri, 2 DA99 și 2 platforme) și Lider Lowbed (10 SK pentru încărcături excepționale). Alți 51 de producători au avut mai puțin de 10 semiremorci noi înmatriculate în România în primele trei trimestre din 2021.

La acestea se adaugă 14.903 remorci noi și 8.236 rulate la prima înmatriculare și 13.314 reînmatriculate, față de 10.779, 6.968, respectiv 9.617 în perioada similară a anului anterior.

Cu 30.000 de dezmembrări și 8.000 de exporturi mai mult decât în 2020

În primele trei trimestre din 2021 au fost radiate 108.981 de vehicule, din care 80.839 au fost dezmembrate și 28.142 au fost exportate, mult mai multe decât cele 76.226, 56.158, respectiv 20.068 de vehicule din perioada similară a lui 2020. Septembrie a reprezentat vârful dezmembrărilor din acest an – cu 16.025 de vehicule, în timp ce februarie rămâne luna cu cea mai scăzută cifră, 6.156 – și în același timp luna cu cele mai puține exporturi – 1.476, în timp ce în martie au fost cele mai multe exporturi, 5.371 de unități.

Dintre vehiculele comerciale radiate, 7.798 sunt autoutilitare (3.850 sunt exportate), față de 6.244 în 2020, din care 3.819 exportate, 711 în 2021 și 617 în 2020 sunt semiremorci, din care 501/471 exportate, 358/224 sunt remorci (224/116 exportate), 310/169 sunt autovehicule speciale (68/53 exportate), 231/189 sunt autospecializate (5/7 exportate), 216/224 sunt autobuze (din care 30/46 au mers la export), 183/168 sunt autotractoare (91/103), 181/146 sunt microbuze (27/48 exportate), 89/92 sunt autospeciale, din care 1 exportată în 2021, 30/28 sunt remorci speciale, din care 19/13 exportate, 16/8 sunt semiremorci speciale, toate exportate în 2021, și 1 este remorcă lentă pentru export.

Articole similare