Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările Schmitz în România au crescut în 2021 cu circa 70%, până la 1.800 de unități

Comenzile de semiremorci au început să-și revină în iulie 2020, amintește Roland W. Schacht, Regional Director Central Europe în cadrul Schmitz Cargobull, după care octombrie 2020 a fost o altă lună foarte bună, iar vârful a fost atins în februarie 2021, astfel încât și rezultatul de anul trecut al companiei a fost peste așteptări: 1.800 de semiremorci noi vândute în România, față de aproximativ 1.000 în 2020.

Pe piața autohtonă de semiremorci prelatele dețin ponderea cea mai mare – de la 80% acum mulți ani la 40% în 2020 și 53% în 2021 – urmate de basculante, cu 38%, după ce în 2020 depășiseră 40%. În cazul Schmitz, circa 50% dintre semiremorcile noi vândute în România sunt prelate și mare parte din restul de 50% sunt basculante. Basculantele pentru agricultură s-au vândut bine, deoarece recolta a fost bună, dar cele de construcții au înregistrat o ușoară scădere față de 2020, deoarece au fost mai puține proiecte guvernamentale. Însă investițiile în infrastructură necesare îi fac pe reprezentanții Schmitz Cargobull să se aștepte la o nouă creștere a cererii.

Din punct de vedere al cotei din România, producătorul german deține 43% din piața de prelate, 39% din cea de basculante și peste 80% din piața de frigorifice, dar acestea din urmă reprezintă un segment mic la noi în țară.

Primii clienți care au început să comande semiremorci după începutul pandemiei au fost cei de flote – atât de prelate, cât și de basculante și de frigorifice – în octombrie-noiembrie 2020, iar ca medie lunară 50% din vânzările de semiremorci ale Schmitz în România sunt către astfel de firme mari.

Asamblarea de kit-uri în România nu a fost în ultimul timp o activitate atractivă, însă are șanse să crească pe viitor pentru segmentul de 3,5 și 5,5 t, pentru distribuție last mile.

Circa 30% dintre semiremorcile vândute în 2021 au fost finanțate prin Cargobull Finance, „ceea ce este bine, dat fiind faptul că depindem și de partenerii noștri, băncile, care nu au fost foarte deschise anul trecut, din cauza riscului prea mare“.

Articole similare

Ad