Clusterul continuă investițiile în digitalizarea proceselor interne și preconizează o cifră de afaceri de 215 milioane lei până la finalul acestui an.
VESTRA, companie românească cu peste 25 de ani experiență în industria utilităților și a echipamentelor de automatizare, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 180 milioane lei, în creștere cu 61,99% comparativ cu anul precedent. Deși premisele au fost dificile, performanța VESTRA a fost una foarte bună, înregistrând creșteri atât în ceea ce privește divizia de echipamente și utilități cât și din punct de vedere al cifrei de afaceri, care întărește relația de încredere cu clienții și consumatorii companiei.
Anul în curs a venit cu o serie de noi provocări date de inflația record, dar și de prețurile în creștere la utilități și materie primă care afectează tot lanțul de producție. În plus, războiul din Ucraina a afectat întreaga regiune și a determinat jucătorii din piață să-și regândească din mers strategia.
„Războiul a dus la creșterea prețurilor la energie și materii prime, dar și la o inflație necontrolată. În toată această perioadă, într-un moment dificil pentru întreaga industrie, VESTRA a gândit soluții care să diminueze cât mai mult impactul resimțit în egală măsură de noi și de clienții noștri. Astfel, am trecut printr-o etapă de regândire a lanțurilor de aprovizionare și ne-am focusat pe inovație și proiecte conexe care să ofere soluții SMART cu accent pe componenta de sustenabilitate”, declară Vlad Iftime, Managing Partener Vestra.
Printre proiectele derulate anul trecut de VESTRA, pe plan local se numără preluarea Chrisden Arimex, companie specializată în comercializarea de echipamente industriale. Ca parte din strategia de dezvoltare, VESTRA continuă investițiile în digitalizarea proceselor interne, unde plănuiește lansarea unei platforme de e-commerce destinată clienților și diversificării portofoliul de servicii pentru dezvoltarea de soluții eficiente.
„În plan macroeconomic, 2023 va fi anul în care vom acorda atenție lipsei de predictibilitate din regiune, iar dacă vorbim strict de perioada pe care o traversăm, eficientizarea va fi lait motivul acestui an. Cu siguranță, cel mai mare risc pentru piața europeană, dar și pentru mediul de afaceri din România rămâne, în continuare, războiul din Ucraina. Pentru 2023, datorită experienței vaste, dar și parteneriatelor solide cu furnizorii, lideri de piață la nivel mondial, privim cu optimism, dar și cu prudență către investițiile viitoare în domenii conexe activității noastre și preconizăm o cifră de afaceri estimată la 215.638.000 lei cu un profit brut de aproximativ 21 milioane lei”, declară Vlad Iftime, Managing Partner Vestra. Activitatea de dezvoltare rămâne un factor cheie de evoluție pentru Vestra. În ultimii doi ani, compania a dezvoltat brandul Truix, care ajută comunitățile să devină competitive din punct de vedere economic, oferind soluții de tipul Smart City, Cyber Security, instalare, configurare și administrare rețele IT.