Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vlad Gheorghe, membru TRAN: Atacarea șoferilor trebuie să fie considerată clauză de forță majoră în contracte!

Tâlhărirea șoferilor pe perioada în care se află în cursă, fie că sunt în pauză sau la volan, ar putea fi considerată clauză de forță majoră la nivelul Uniunii Europene și astfel firmele de transport ar putea fi exonerate de la plata despăgubirilor legate de întârzierile de livrare, potrivit unei propuneri a europarlamentarului USR, Vlad Gheorghe, înaintate către Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean.

Declarația a fost făcută în videoconferința Tranzit „Șoferii, singuri în fața hoților și migranților!“, care a avut loc marți, 8 iunie, și care a fost transmisă în direct pe pagina de Facebook a revistei noastre.

Presiunea timpului de livrare este o problemă serioasă. Lucrez la aceasta propunere pe care o voi trimite către doamna comisar Adina Vălean, pentru a stabili un fel de clauză de forță majoră pentru cazurile când șoferii sunt atacați sau există un astfel de incident de securitate cu camioane“, a declarat Vlad Gheorghe, europarlamentar USR și membru supleant în Comisia TRAN.

Citește și: Șoferii, mesaj către Bruxelles: luminați parcările și oferiți-ne supraveghere video!

Oficialul a recunoscut faptul că firmele de transport au presiunea timpului de livrare, presiune pe care o exercită, automat, asupra șoferilor. Astfel, incidentele de vandalism, tâlhărie sau chiar furt, ajung, uneori, să nu fie raportate, deoarece timpul petrecut la poliție este situat între minim 2 ore și maxim 12 ore. „Vă dați seama că 12 ore întârziere e o problemă serioasă din punct de vedere contractual pentru firma respectivă!“, spune eurodeputatul.

Gheorghe crede că trebuie schimbată legislația, astfel încât incidentele legate de siguranța șoferilor în parcări și pe drumurile publice europene să fie incluse la categoria de clauză de forță majoră, pentru a fi invocate de firmele de transport în contractele acestora. Pe lângă asta, timpul petrecut de șofer la poliție cu demersurile declarative trebuie considerat timp de muncă, nu și de condus, în acest fel și șoferii ar urma să fie protejați. Propunerea va fi înaintată de către USR Comisarului pentru relații de Muncă, Nicolas Schmit.

Videoconferința Tranzit „Șoferii, singuri în fața hoților și migranților“ i-a avut invitați pe Vlad Gheorghe, europarlamentar USR PLUS, Adriana Mureșan, membru fondator al organizației „Voluntari în Europa” și inițiatoarea petiției „Opriți asasinatele șoferilor în parcări!“, Radu Dinescu – președinte IRU, Ap Boom – Chief Financial & Compliance Officer TAPA EMEA, Răzvan Secară – director general GIRO – și Ilie Matei, „Omul Șoselelor“.

Articole similare

Ad