Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volume mai mici in 2013 si constante, cel mai probabil, in 2014

Piata de autovehicule comerciale din Romania a scazut in 2013 fata de 2012, in special din cauza ca livrarile de flote catre autoritati nu au mai fost la acelasi nivel sau chiar au disparut cu totul pe anumite segmente. Dintre evenimentele care au influentat semnificativ vanzarile de vanuri de la noi se remarca intrarea mai agresiva pe piata a Dacia, cu noul Dokker, dar si lansarea MB Citan, care, desi nu se bucura inca de o cerere foarte mare, incepe sa-si faca tot mai mult simtita prezenta. Iar Ford este in proces de innoire a intregii game, utilitarele disponibile bucurandu-se deja de cerere la noi.
 

Conform statisticilor DRPCIV, in primele 11 luni din 2013 in Romania au fost inmatriculate pentru prima data 11.187 de autovehicule comerciale noi (din care 672 de autospeciale si opt vehicule incomplete) – fata de 12.298 (din care 757 de autospeciale si 19 vehicule incomplete) in aceeasi perioada din 2012 – si 42.288 second-hand (932 de autospeciale), fata de 40.121 in primele 11 luni din 2012 (774 de autospeciale si un vehicul incomplet). Iar 34.120 de unitati (din care 1.055 de autospeciale) au fost reinmatriculate, fata de 47.112 (685 de autospeciale si doua vehicule incomplete) in aceeasi perioada din 2012. Dintre autovehiculele comerciale noi la prima inmatriculare, 8.189 au masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t (519 autospeciale), mai putine decat cele 9.314 (din care 531 de autospeciale) din aceeasi perioada a lui 2012. Iar 82 (din care 14 autospeciale) au 3,5-6 t, fata de 121 (din care 54 de autospeciale) in primele 11 luni din 2012.
La categoria autoutilitarelor de pana la 3,5 t masa totala maxima autorizata, podiumul este acelasi din 2012, dar toate cele trei firme, Dacia, Ford si Renault, au inregistrat scaderi. Fiat creste si urca si in clasament, pana pe locul al patrulea, in crestere fiind si Citroën si Toyota. Iar VW are scaderea cea mai notabila, de peste 200 de unitati, care-l duce de pe pozitia a patra in 2012 pe a sasea in 2013.
Si pe segmentul autospecialelor de pana la 3,5 t, Dacia conduce detasat si inregistreaza si o crestere semnificativa fata de 2012, urmat de Citroën, care scade fata de 2012, cand, desi cu mai multe unitati, era abia pe locul al treilea, si de Ford, care a crescut de la 24 de unitati in 2012 la 36 in 2013. Volkswagen este pe a patra pozitie, cu cea mai spectaculoasa scadere, de aproape 100 de unitati, ceea ce pe un segment cu volume atat de mici este enorm, aproape 20% din piata.
La categoria autoutilitarelor de 3,5-6 t, MB conduce in clasament, cu un numar de unitati mai mult decat dublu fata de 2012, urmat de Iveco, in usoara crestere, si VW, din nou cu o scadere destul de importanta raportata la piata totala de pe acest segment.
Iar la autospeciale de 3,5-6 t Iveco a fost lider si in 2012, si in 2013, insa a scazut de la 28 de unitati la sase. O diferenta notabila, si tot in minus, fata de 2012, a inregistrat si Volkswagen: de la 17 la o unitate. In rest, cifrele sunt mult prea mici …

Articole similare

Ad