Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volumele de cabotaj realizate de polonezi în Germania au crescut cu 50%/an din 2008 în 2018

Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) și cabinetul Moreus au realizat un studiu despre transportul rutier de marfă din Polonia din 2019, așa cum au făcut-o periodic și pentru alte state europene și cum au făcut, pentru Polonia, și în 2017, cu atât mai mult cu cât flota acestei țări este, din 2007, lider pe piața europeană de transport rutier internațional de marfă, la mare luptă cu Germania din punct de vedere al activității totale. Dar încă din 2017 se văd anumite semne că această poziție se clatină din cauza dificultății firmelor poloneze de a găsi șoferi – iar cei pe care îi găseau preferau să lucreze la internațional pe distanțe medii, pentru a se întoarce acasă o dată la două săptămâni – astfel că și kilometrajul anual al unui șofer de origine poloneză s-a diminuat de la 128.000 km în 2017 la 126.400 km în 2019.

Transportul rutier polonez de marfă este orientat mai ales spre internațional, care deține aproape 64% din volumele sale totale. Media distanțelor parcurse într-o cursă este de 750 km, ceea ce confirmă caracterul de transport internațional pe distanțe lungi al activității flotei poloneze.

Volumele de la internațional au crescut mai repede, cu peste 8%/an, din 2008 până în 2018, decât cele de la intern (+4,8%/an).

Cabotajul realizat de străini pe teritoriul Poloniei este insesizabil, dar cabotajul realizat de flota poloneză reprezintă în 2018 aproape 5,3% din activitatea sa totală, numărul de t-km crescând de peste 17 ori în 10 ani. Principala țară în care polonezii fac cabotaj este Germania, cu o rată anuală de creștere de peste 50% între 2008 și 2018, până la 16.637 milioane de t-km, urmată de Franța, cu 12.032, și la mare distanță Suedia, Marea Britanie și Italia. Și la nivelul Uniunii Europene, din punct de vedere al numărului de t-km, Polonia estre printre primele țări în ceea ce privește cabotajul.

Articole similare

Ad