Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volumul de transport intern a scăzut în 2022 pentru principalele flote europene. În România a crescut cu 7,5%.

Volumul de transport rutier INTERN de marfă

Din raportul pe 2022 realizat de Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) referitor la activitatea flotelor de vehicule pentru transport rutier de marfă din statele UE reiese că volumul total de transport intern a crescut față de 2021 cu 0,1%, adică la fel cât a crescut și volumul total, intern și internațional, până la 1.210.648 de milioane de tone-kilometru, conform Eurostat. Iar volumele primelor trei țări din clasament, toate din Europa de Vest, au înregistrat scăderi.

Pe primul loc se află Germania, cu 268.557 de milioane de tone-kilometru, cu 1,3% mai puține decât în 2021. O urmează Spania, cu 178.005 milioane de tone-kilometru, cu 2,4% mai puține decât în 2021, și Franța, cu 160.535 de milioane de tone-kilometri, cu 1,3% mai puține decât în 2021. În cazul celor trei țări, activitatea la intern reprezintă 88%, 67%, respectiv 93% din totalul volumelor de transport ale flotelor naționale. Cele mai mari scăderi față de 2021 s-au înregistrat în Lituania, de 17,6%, și Ungaria, de 5,8%, iar cele mai mari creșteri au fost în Norvegia, de 9,4%, datorită deciziilor politice luate pentru a sprijini firmele autohtone, și România, de 7,5%. Polonia și Italia, aflate pe locurile al patrulea și al cincilea în clasamentul după volumele de transport intern, au crescut și ele cu 3,9%, respectiv 2,9%.

Dintre statele vechi membre UE, Belgia a scăzut cu 5,2%, iar Olanda cu 1,5%, în timp ce unii membri UE mai noi continuă să-și revină și au creșteri de 3,4% (Cehia) și, așa cum am spus deja, de 7,5% (România), iar alte șase state regresează, în special cele trei țări baltice, poate din cauza războiului din Ucraina. România se află pe locul al 12-lea în acest clasament, cu 21.994 de milioane de tone-kilometru, iar procentul transportului intern din totalul activități flotei românești este de 34%. Ponderea UE14 în totalul volumelor de transport intern realizate de statele UE scade la 77,5%, adică 938.409 milioane de tone-kilometru, cu 0,73% mai puține decât în 2021, în timp ce ponderea UE14 în activitatea totală de transport, intern și internațional, reprezintă doar 60%.

Articole similare

Ad