Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cei mai recenți indici Eurostat arată că volumele de comerț cu amănuntul rămân în scădere față de anul trecut, dar sunt stabile și sunt cu 4% mai mari decât cele din 2019, iar creșterea de la o lună la alta a retailului din UE a fost în medie de 0%. Pe de altă parte, producția este cu doar 0,8% mai mare decât în 2019, iar creșterea de la o lună la alta a fost în 2023 în medie de -0,3%. Aceste cifre sugerează, așa cum arată o analiză Transport Intelligence (Ti), că este posibil ca în ceea ce privește consumul să se fi atins cel mai scăzut punct și că este puțin probabil să mai fie scăderi în continuare, în timp ce producția continuă să scadă. Deci industriile axate pe consumatori ar urma să solicite mai multe servicii logistice la începutul lui 2024, mai ales datorită creșterii salariilor. S&P Global se așteaptă ca această creștere să încetinească la 4% în 2024, față de 5% în 2023, ceea ce, combinat cu o rată estimată a inflației europene de 2,9%, ar duce la o creștere de doar 1% a cererii de bunuri de consum. În consecință, va fi esențial ca furnizorii de servicii logistice să se concentreze asupra segmentelor cu creștere ridicată.

Comerțul electronic prezintă semne de creștere structurală robustă, datorită inovației continue și bazei de consumatori în creștere. Cererea de electrocasnice mari ar putea să nu-ș revină în 2024 din cauza economiilor diminuate ale consumatorilor, ceea ce va împiedica probabil achizițiile substanțiale, dar produsele neesențiale mai ieftine și mai mici cumpărate online ar putea experimenta o revenire rapidă.

Producția rămâne în urma consumului, arată datele Eurostat, și am putea asista la noi scăderi la începutul lui 2024, înainte de o stabilizare. Prețurile producătorilor europeni trebuie să sufere scăderi suplimentare înainte de a cunoaște o fază de creștere robustă. Ele au tot scăzut din mai 2023 încoace, dar rămân mai mari decât în perioada similară a anului anterior. În plus, ratele ridicate ale dobânzilor vor limita disponibilitatea capitalului și vor descuraja investițiile în extinderea producției, deci perspectivele de creștere vor fi restricționate, determinând furnizorii de logistică să caute câteva sectoare cu creștere ridicată.

Lanțurile de aprovizionare ecologice vor rămâne probabil o zonă cu o creștere importantă, mai ales că și finanțarea pentru soluții ecologice rămâne mare și este în creștere și, similar comerțului electronic, cunoaște un progres structural puternic, neafectat de sănătatea economică generală a Europei. În concluzie, arată analiza Ti, o piață a muncii mai relaxată ar putea duce doar la o ușoară creștere a consumului în 2024, în timp ce ratele ridicate ale dobânzilor ar putea descuraja creșterea producției. Dar există industrii cheie pregătite să determine o creștere robustă a cererii de logistică în 2024 și asupra acestora trebuie să se concentreze furnizorii de servicii.

sursă foto: Auchan

Potrivit datelor, privind utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) și comerțului electronic, publicate de Eurostat, 45,2% dintre întreprinderile din UE au achiziționat servicii de cloud computing, mai precis servicii utilizate pe internet pentru a accesa software, putere de calcul, capacitate de stocare etc., ceea ce marchează o creștere de 4,2 puncte procentuale, față de 2021.

Noile constatări au fost detaliate în raportul „Statistics Explained” și arată că cele mai mari ponderi ale firmelor care au cumpărat diverse servicii informatice au fost înregistrate în Finlanda cu 78,3%, în Suedia cu 71,6%, în Danemarca cu 69,5% și în Malta cu 66,7%, iar la celălalt capăt al intervalului, mai puțin de un sfert au fost din Grecia cu 23,6%, România cu 18,4% și Bulgaria cu 17,5%.

De asemenea, cele mai cumpărate servicii de cloud computing în 2023 au fost cele de e-mail, stocare de fișiere și software de birou. Mai exact, e-mail inregistrând 82,7%, urmate de serviciile de stocare a fișierelor cu 68% și de software-ul de birou cu 66,3%. Populare au fost și aplicațiile software de securitate, marcând 61%, aplicațiile software de finanțe sau contabilitate de 51,6%, în timp ce găzduirea bazei de date a întreprinderii de 43%. 26,1% dintre firme au cumpărat platforme informatice pentru dezvoltarea, testarea sau implementarea aplicațiilor, 25,9% software de planificare a resurselor întreprinderii, 25,4% putere de calcul pentru a rula software-ul propriu al întreprinderii și 25% software de gestionare pentru relațiile cu clienții.