Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volumul de transport maritim va ajunge în 2023 la nivelul din 2018-2019

O analiză a pieței de transport containerizat realizată de Upply arată că este puțin probabil să se revină în 2023 la calitatea serviciilor de dinainte de pandemie, deci casele de expediții vor trebui să abordeze tot mai prudent problema stocurilor, ceea ce va duce la costuri mari de depozitare și deținere a mărfurilor.

Tarifele de transport maritim pentru bunurile care pleacă din China și din Asia în general au acum o tendință descendentă, apărută odată cu scăderea volumului de mărfuri de transportat, care ar trebui să ajungă în 2023 la nivelurile din 2018-2019 pe principalele linii transoceanice, după aproape doi ani de creștere semnificativă.

În plus, casele de expediții folosesc în mai mare măsură decât până acum curse scurte și caută opțiuni alternative de aprovizionare, soluții nearshoring care însă sunt adesea mai scumpe și limitate, dar măcar oferă timpi de tranzit mai scurți și mai ușor de controlat.

Iar un impact major asupra deciziilor de cumpărare și a cantităților de bunuri comandate îl vor avea creșterea valorii dolarului și deprecierea altor valute.

Peste capetele decidenților mai atârnă, așa cum se arată în studiul Upply, triada celor 3 „C“, Conflict, Climă și Covid, care, fiecare în parte, poate crește instabilitatea și poate face ca orice prognoză economică să fie incertă, ceea ce duce la lipsă de încredere și de vizibilitate, deci la o cerere mai volatilă pe termen scurt.

Transportul maritim foarte lent al mărfurilor va continua, mai ales că unul dintre experții în domeniu, Matson, după ce a anunțat că vrea să ofere viteze mai mari în tranzacțiile transpacifice printr-un serviciu premium, a revenit și a declarat că nu poate face asta din cauza nivelului actual scăzut al cererii, care probabil va persista.

Nu în ultimul rând, rezultatele financiare ale companiilor de transport maritim vor fi mai slabe, ceea ce nu le va încuraja să repună pe piață containere goale în număr mare pe propria cheltuială. Iar relațiile industriale din porturi se vor deteriora ca urmare a efectului negativ al inflației asupra puterii de cumpărare.

Articole similare

Ad