Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Datorită tarifelor mici, piața spot de transport maritim a atins volume record în dauna contractelor

Sursă foto: https://www.msc.com/en/newsroom

O analiză Upply referitoare la transportul maritim din primul semestru al acestui an arată că introducerea noilor norme OMI privind clasificarea intensității carbonului a coincis cu necesitatea companiilor de transport maritim de a-și gestiona supracapacitatea, ceea ce înseamnă că există o convergență între obiectivele de mediu și imperativele lor financiare, care a dus la opțiunea de a încetini mult navele. Iar casele de expediții nu prea pot protesta împotriva acestei măsuri, câtă vreme ea este prezentată ca fiind ecologică.

Dar vitezele mai mici pe care le ating navele nu au fost suficiente pentru a opri scăderea tarifelor de transport maritim de marfă în prima jumătate din 2023, când cererea a scăzut, ceea ce echivalează cu un eșec din partea operatorilor, care au sperat că prin controlul creșterii capacității vor limita reducerea tarifelor.

În plus, deoarece prețurile combustibililor au scăzut considerabil în timpul pandemiei, nu se poate exclude ca unele companii să încerce să obțină un avantaj competitiv prin crearea din nou a unor servicii mai rapide, decizie ce ar putea fi pertinentă pentru mărfurile care mai nou sunt “nearshored”, pentru care clienții ar putea fi dispuși să plătească tarife mai mari pentru a obține timpi de tranzit mai scurți.

O altă caracteristică importantă a pieței de transport maritim din primul semestru al lui 2023 este refuzul expeditorilor de a le oferi companiilor de transport maritim angajamente de marfă pe termen lung. Contractele pe 2-3 ani semnate la apogeul pandemiei sunt acum de domeniul trecutului și se revine la cele anuale.

Pe rutele est-vest, tarifele spot au fost, în medie, cu 40% mai mici decât cele din noile contracte și de aceea este ușor de înțeles de ce expeditorii nu se grăbesc să negocieze contracte anuale. Dar pentru companiile de transport maritim, forțate să vândă ieftin spațiu la bordul navelor dacă doresc să aibă speranța de a încărca puțina marfă disponibilă, acest lucru nu este benefic din punct de vedere financiar. Ratele spot au reprezentat mai mult de 40% din mărfurile transportate pe rutele est-vest în prima jumătate a anului, un nivel fără precedent.

Articole similare

Ad