Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Group si-a consolidat organizatia, pentru rezultate bune si pe piata camioanelor noi, si a celor rulate

Volvo Romania nu a profitat de cererea mai mare de camioane din prima parte a anului trecut, deoarece nu a avut stocuri, in primul rand pentru ca de obicei nu produce decat pe baza de comanda si in al doilea rand pentru ca era dificil de calibrat productia si livrarile astfel incat sa te incadrezi cu inmatricularea vehiculelor pana pe 15 iunie. „Si asta se vede in inmatricularile noastre din primele luni ale anului. Dar apoi, in timp ce unii competitori au scazut semnificativ vanzarile, noi am recuperat“, declara CEO-ul companiei, Peter Eriksson.

Flotele au reprezentat anul trecut 50% din vanzarile producatorului suedez in Romania, in crestere fata de 2018, in timp ce retailul a scazut, tendinta care se asteapta sa continue in 2020. Clientii multinationali cu filiale in tara noastra au contribuit doar cu 10% la inmatricularile de vehicule Volvo Trucks in 2019 si aproape deloc la cele ale Renault Trucks, in timp ce pentru unii competitori, asa cum apreciaza Peter Eriksson, ajung la 25%.
Vanzarile de sasiuri au crescut in Romania cu circa 10% in 2019, iar Volvo Romania a urmat aceasta tendinta in special pentru ca a avut o expunere mai buna la licitatii. Si piata de constructii a fost buna, dar, din nou, producatorul suedez nu a putut profita de asta din cauza lipsei stocurilor – „in acest domeniu chiar e nevoie de stocuri“ – avand la dispozitie doar cateva unitati pentru livrare rapida.
Pentru Volvo Group abilitatea de a face trade in a fost foarte importanta in ultimii 3-4 ani – in 2019 rata de trade in a fost de 20-30% din totalul vanzarilor de camioane noi, iar cea de buy back, de 10-20%, in crestere fata de 2018, deoarece firmele vor de obicei garantie de buy back dupa trei ani de contract – si totusi compania nu a acumulat stocuri mari de camioane rulate, ci avea la final de 2019 cam 20 de unitati Volvo si 20 Renault, „valori foarte bune comparativ cu ale competitiei, care ne incurajeaza sa continuam sa facem trade in“.
Pentru asta insa a fost nevoie de intarirea organizatiei si a produselor, oferind si pentru vehiculele rulate solutii complete, incluzand finantare, garantie si service, la fel ca pentru cele noi.
In 2019 s-au livrat 500 de camioane rulate Volvo Trucks si peste 200 Renault Trucks, cu 30-40% mai multe decat in 2018, dar piata de vehicule de 2-3 ani inmatriculate pentru prima data in Romania este mult mai mare, de 1,5 ori mai mare decat cea de camioane noi, „deci e clar ca este cerere“.

Articole similare

Ad