Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CRH, liderul mondial în soluții pentru materiale de construcții, și Volvo Group, lider în soluții pentru transport și infrastructură, au semnat un Memorandum de Înțelegere (MoU) pentru a accelera inovațiile net-zero în proiectarea și implementarea vehiculelor rutiere și a echipamentelor off-road utilizate în construcții, cu accent pe implementarea tehnologiei de ultimă generație, pe extinderea tehnologiilor de ultimă generație și pe eficiența operațională.

Liderii de la Volvo Group și CRH s-au întâlnit la Eskilstuna, Suedia, pe 13 noiembrie, pentru a semna memorandumul de înțelegere în vederea colaborării privind oportunitățile de accelerare a tranziției către net-zero. Ambele organizații se află în călătorii ambițioase de reducere a emisiilor. Obiectivul Grupului Volvo este de a avea 35% vânzări complet electrice până în 2030 și de a fi net-zero în lanțul său valoric până în 2040. CRH are ca obiectiv o reducere de 30% a emisiilor la nivelul grupului până în 2030 și să devină o afacere net-zero până în 2050. CRH este lider în domeniul soluțiilor pentru materiale de construcții în America de Nord și Europa. Cu operațiuni în 29 de țări, este un client cheie de lungă durată al multor companii din grupul Volvo.

Melker Jernberg, președinte al Volvo CE, care va conduce echipa de parteneriat off-road a Grupului Volvo, a comentat: „Parteneriatele sunt esențiale pentru accelerarea decarbonizării, iar colaborarea noastră cu liderul în soluții pentru materiale de construcții CRH va ajuta ambele companii să își atingă ambițiile de zero net.”

De la extracția și prelucrarea materiilor prime, la transportul de-a lungul lanțului de aprovizionare și până la punctul de utilizare în construcții, există multe tipuri de echipamente și vehicule utilizate în cadrul CRH și multe oportunități de reducere a emisiilor. CRH, prin intermediul centrului său de inovare pentru construcții durabile, își va pune la dispoziție expertiza pentru a identifica oportunitățile de a maximiza valoarea inovării durabile în construcții. Mărcile Grupului Volvo – Volvo Trucks, Renault Trucks, Mack Trucks și Volvo Construction Equipment (Volvo CE) – vor contribui la acest parteneriat cu expertiza lor în domeniul transportului durabil și al soluțiilor de infrastructură.

Ambele companii au colaborat anterior cu succes în proiecte pentru segmentele de activitate CRH, atât pentru segmentul rutier, cât și pentru cel off-road. Printre acestea se numără prima betonieră complet electrică din Marea Britanie, dezvoltată de Renault Trucks și implementată de Tarmac, o companie CRH, și introducerea primului camion Volvo FM Electric în Franța, operat în numele Eqiom, o companie CRH.

Bruno Blin, președintele Renault Trucks, care conduce echipa de parteneriat pe șosea, a comentat: „Ambele companii sunt în curs de dezvoltare: Am introdus deja mai multe vehicule electrice pe șosea împreună cu companiile operaționale CRH și așteptăm cu nerăbdare să sprijinim CRH în decarbonizarea operațiunilor sale și să deschidem împreună calea către un model de transport mai durabil în industria construcțiilor.”

La începutul acestui an, Volvo CE a livrat primul utilaj din America de Nord fabricat din oțel fără fosile, un A30G Articulated Hauler (primul camion articulat din oțel fără fosile). Această unitate funcționează acum la Pennsy Supply, o companie CRH din America de Nord. În plus, ambele companii au participat împreună la un eveniment Net Zero Roads organizat în Marea Britanie în octombrie 2023, testând încărcătorul pe roți electric Volvo L120H, încărcătorul pe roți compact electric L25, excavatorul pe șenile electric EC230 în diferite șantiere operaționale Tarmac. Volvo CE intenționează, de asemenea, să facă o demonstrație a unui încărcător pe roți L120H Electric pe un șantier european CRH la începutul anului 2024.„La CRH aspirăm la un viitor cu emisii reduse de dioxid de carbon și, cu o expertiză profundă în domeniul transportului durabil și al soluțiilor de infrastructură, Volvo Group este un partener strategic natural pentru CRH. Această colaborare este un pas important în angajamentul nostru comun de decarbonizare a afacerilor noastre”, a declarat Eunice Heath, Chief Sustainability Officer, CRH.

sursa foto:Wesport HPDI System

Utilizarea tehnologiei HPDI™ pentru a accelera eforturile de decarbonizare ale clienților OEM la nivel mondial

Volvo Group și Westport, unul dintre principalii furnizori de sisteme alternative avansate de alimentare cu combustibil și de componente pentru industria globală de transport, au semnat o scrisoare de intenție fără caracter obligatoriu în vederea înființării unui joint-venture pentru a accelera comercializarea și adoptarea la nivel global a tehnologiei sistemului de alimentare cu combustibil HPDI™ de la Westport pentru aplicațiile pe distanțe lungi și off-road. Volvo și Westport împărtășesc viziunea de a crea soluții de transport durabile pentru a accelera eforturile de decarbonizare ale producătorilor mondiali de camioane, motoare și echipamente pentru clienții lor și pentru societate.

Sistemul de combustibil HPDI de la Westport este o soluție de înaltă performanță care susține reduceri semnificative ale emisiilor de carbon în sectoare greu de eliminat, cum ar fi mobilitatea vehiculelor grele și off-road. HPDI permite producătorilor mondiali de camioane și de echipamente off-road să facă față provocărilor legate de respectarea cerințelor de reglementare Euro 7 și ale EPA din SUA, oferind în același timp utilizatorilor finali opțiuni accesibile, alimentate cu combustibili cu emisii neutre de carbon, cum ar fi biogazul, combustibili cu emisii zero de carbon, cum ar fi hidrogenul verde, și alți combustibili regenerabili. În timp ce Volvo va fi un client cheie al societății mixte, mandatul acesteia va fi de a spori comercializarea HPDI prin adăugarea de noi producători de camioane și de echipamente ca și clienți. 
Westport va contribui cu activele și activitățile actuale ale HPDI, inclusiv activele fixe, proprietatea intelectuală și activitățile comerciale aferente, în cadrul întreprinderii comune. Volvo va achiziționa o participație de 45% în societatea mixtă pentru suma de aproximativ 28 de milioane de dolari (aproximativ 300 de milioane de coroane suedeze), la care se adaugă până la 45 de milioane de dolari (aproximativ 500 de milioane de coroane suedeze) în funcție de performanța societății mixte. 

Ambiția Volvo este de a ajunge la produse, soluții și servicii cu emisii nete de gaze cu efect de seră zero până în 2040. Volvo consideră că viitorul va necesita soluții de propulsie diverse pentru aplicații diverse, pentru a răspunde nevoilor clienților și cerințelor de mediu. Volvo pledează pentru o abordare în trei direcții: baterii electrice, motoare electrice cu celule de combustibil și motoare cu combustie internă.

„Decarbonizarea cu ajutorul motoarelor cu ardere internă care funcționează cu combustibili regenerabili, în special cu HPDI, joacă un rol important în soluțiile durabile. HPDI se află pe șosele în camioanele Volvo de peste cinci ani și este o tehnologie dovedită care permite clienților să reducă semnificativ emisiile de CO2 în aplicațiile LBG (biogaz lichefiat) aici și acum și reprezintă o potențială cale de utilizare a hidrogenului”, a declarat Lars Stenqvist, director tehnologic al Volvo.

„Westport avansează soluții de sisteme de combustibil pentru a-i ajuta pe clienții noștri să abordeze la prețuri accesibile cea mai presantă provocare a reducerii emisiilor de carbon, continuând să utilizeze infrastructura de producție existentă”, a declarat David Johnson, director executiv al Westport. „Asocierea cu Volvo este o extensie naturală a angajamentului ambelor companii de a accelera reducerea globală a emisiilor de carbon și suntem mândri să ne asociem cu un susținător atât de îndrăzneț al viitorului motorului cu combustie internă. Combinarea expertizei noastre consolidează poziția HPDI pe piață și subliniază angajamentul Westport de a dezvolta o tehnologie accesibilă a sistemelor de combustibil care să susțină reduceri semnificative de CO2 în sectoare greu de eliminat, cum ar fi transportul greu și aplicațiile off-road, inclusiv o cale de a alimenta echipamentele cu combustibili cu zero emisii de carbon, cum ar fi hidrogenul.” 

Finalizarea asocierii în participație este condiționată de negocierea și executarea cu succes a unui acord de investiții definitiv, a unui acord de asociere în participație, a unui acord de furnizare acord de furnizare și acord de dezvoltare. Se preconizează că societatea mixtă va fi lansată în prima jumătate a anului 2024.