Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler Truck și Volvo Group, doi dintre liderii din industria vehiculelor comerciale, anunță lansarea Coretura AB, întreprinderea lor comună menită să transforme industria vehiculelor comerciale prin intermediul unei noi platforme de vehicule definite de software și să stabilească un nou standard industrial. Coretura va permite Daimler Truck și Volvo Group, precum și altor viitori clienți, să furnizeze pentru produsele lor aplicații digitale autonome diferențiate pentru vehicule.

În urma acordurilor obligatorii de asociere în participațiune semnate la 28 octombrie 2024, Daimler Truck și Volvo Group au obținut toate aprobările de reglementare necesare și au lansat acum noua societate Coretura. În urma tranzacției de asociere în participațiune, Coretura, cu sediul în Göteborg, Suedia, și-a început activitatea la începutul lunii iunie 2025.

Karin Rådström, președinte și CEO al Daimler Truck: “Cu Coretura, stabilim un accent strategic clar pe dezvoltarea de software pentru vehiculele comerciale. Acesta este un pas mare și foarte interesant – nu doar pentru noi, ci pentru întreaga industrie și pentru clienții noștri.”

Martin Lundstedt, președinte și CEO al Grupului Volvo, adaugă: “Coretura reprezintă un pas natural înainte în evoluția vehiculelor comerciale. Prin valorificarea tehnologiei de ultimă oră și a inovației colaborative, pregătim terenul pentru o nouă eră a conectivității și eficienței în industrie. Această aventură subliniază angajamentul nostru nu numai de a avansa produsele noastre, ci și de a deschide calea pentru soluții de transport durabile și inteligente.”

Coretura va fi condusă de o echipă de conducere executivă formată din patru membri, câte doi membri din partea fiecărui acționar. Johan Lundén a fost numit CEO, provenind de la Volvo Group, unde a deținut anterior responsabilitatea pentru planificarea strategică a produselor, gestionarea proiectelor și a inovării.

Deblocarea viitorului digital al vehiculelor comerciale

Pe măsură ce vehiculele comerciale devin din ce în ce mai digitale, misiunea Coretura este de a construi nucleul nediferențiator, o platformă standardizată și deschisă pentru vehicule definite de software și un sistem de operare dedicat vehiculelor comerciale.

Activitățile Coretura includ, de asemenea, specificarea și achiziționarea de unități de control centralizate de înaltă performanță la scară largă dedicate vehiculelor comerciale și capabile să gestioneze cantități mari de date. Acest lucru va permite decuplarea ciclurilor de dezvoltare software și hardware, permițând clienților finali să achiziționeze și să actualizeze aplicații digitale fără fir „prin aer”, sporind siguranța, eficiența și experiența clienților.

“Acest joint venture îmbină agilitatea unui start-up cu stabilitatea și expertiza principalilor noștri acționari. Suntem mândri și entuziasmați să conducem transformarea digitală în industria vehiculelor comerciale, susținuți de sprijinul puternic al acționarilor și angajați să modelăm viitorul industriei”, a declarat Johan Lundén, CEO al Coretura.    

Începând cu aproximativ 50 de angajați, Coretura urmează să se dezvolte treptat. Acest lucru permite acționarilor să pună în comun resursele și să investească în funcție de progresul tehnic și de atingerea obiectivelor de referință. Coretura urmează astfel o abordare de co-dezvoltare în colaborare cu clienții săi, cu scopul de a lansa primele sale produse în vehicule până la sfârșitul deceniului. 

Daimler Truck și Volvo Group vor rămâne concurenți și vor continua să își diferențieze gama de produse și servicii oferite, inclusiv soluțiile digitale respective.

Coretura este deschisă cooperării și invită furnizorii și partenerii noi și tradiționali care împărtășesc valorile sale să se alăture creării viitorului industriei.

Renault Trucks va adăuga la oferta sa de utilitare uşoare trei modele electrice produse de Flexis, o companie formată prin parteneriatul Volvo Group, Renault Group şi CMA CMG Group pentru dezvoltarea unei noi generații de soluții de logistică urbană.

Bazate pe o nouă platformă complet electrică și conectată, aceste trei modele – o furgonetă, un șasiu-cabină modular și o furgonetă step-in – urmează să fie distribuite de Renault Trucks. Ele vor fi integrate în gama Renault Trucks E-Tech, care oferă cea mai extinsă selecție de soluții de transport electrice din Europa, cuprinzând Renault Trucks E-Tech Master și Trafic LCV, precum și Renault Trucks E-Tech D, D Wide, T și C (MHDV de la 16 la 50 de tone), alături de bicicletele de marfă Kleuster.

Noua companie, Flexis SAS, este axată pe dezvoltarea de vehicule de logistică urbană 100% electrice, 100% conectate, 100% centrate pe mediul urban și 100% personalizabile, bazate pe o platformă comună de skateboard EV-native, echipate cu arhitectura electronică Software Defined Vehicle (SDV). Platforma permite vehiculelor să trimită date în timp real către operatorii de gestionare a flotei pentru a maximiza eficiența operațională, precum și să primească actualizări prin wireless, transformând practic vehiculul într-un computer pe roți.

Gama de vehicule proiectate din start pentru a fi propulsate de baterii electrice se caracterizează printr-o înălțime redusă a podelei pentru a facilita încărcarea și descărcarea coletelor, posibilitatea de a personaliza complet interiorul vehiculelor fără constrângerile hardware-ului modernizat, integrarea unor soluții de baterii de mare capacitate care permit încărcarea rapidă (80% în mai puțin de 20 de minute) și cea mai bună autonomie pentru operațiunile urbane (până la 450 km WLTP per încărcare).

Modelul Step-In van are o siluetă unică în segmentul furgonetelor medii, cu uși glisante față și o ușă cu obturator spate pentru optimizarea încărcării. Furgoneta oferă acces ușor între habitaclu și zonele de încărcare, cu o înălțime de 1,90 m, permițând șoferilor să meargă confortabil în poziție verticală în întregul vehicul.

Cargo Van este adaptat la nevoile urbane de livrare pe ultimul kilometru și nu numai, cu o caroserie modulară, cu diferite dimensiuni.

Designul multifuncțional, rezistent la mediul urban, abordează toate limitările ofertelor actuale de pe piață, inclusiv manevrabilitatea superioară și o înălțime totală de 1,9 m, care îi permite să intre cu ușurință în parcările subterane și în garajele din orașe.

Producția în serie a celor trei modele (Step-in Van, Cargo Van şi furgon) va începe la mijlocul anului 2026 la uzina Sandouville a Grupului Renault din Franța.