Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În calitate de două companii de top din industria vehiculelor comerciale, Volvo Group și Daimler Truck împărtășesc ambiția de a conduce transformarea digitală către vehiculele comerciale grele definite prin software. Pentru a-și amplifica eforturile, cele două companii au ajuns la un acord preliminar pentru a înființa o societate mixtă pentru a dezvolta o platformă comună de vehicule definite prin software și un sistem de operare dedicat pentru camioane, oferind astfel baza pentru viitoarele vehicule comerciale definite prin software. Intenția este de a face din noua societate mixtă un dezvoltator de top de hardware și software standardizat. Această bază tehnică va permite apoi Volvo Group și Daimler Truck și, eventual, altor parteneri să ofere caracteristici digitale diferențiate pentru vehiculele sale, îmbunătățind în cele din urmă eficiența și experiența clienților.

Volvo Group și Daimler Truck intenționează să fie parteneri în proporție de 50/50 în cadrul întreprinderii comune, care va funcționa ca o entitate independentă, Volvo Group și Daimler Truck continuând să fie concurenți în toate celelalte domenii de activitate. În contextul investițiilor deja mari în transformarea către tehnologii de propulsie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2, cooperarea în dezvoltarea tehnologiei digitale a devenit și mai vitală pentru a îndeplini cât mai bine obiectivele de dezvoltare și așteptările clienților într-un interval de timp fezabil.

Martin Lundstedt, președinte și CEO al Volvo Group, adaugă: „Volvo Group și Daimler Truck sunt două companii mari în mod individual. Acum ne unim forțele pentru a accelera beneficiile pentru clienți pe care le va aduce o platformă de camioane definită prin software. Având în vedere transformarea rapidă a industriei noastre, este logic să colaborăm pentru a accelera dezvoltarea, a crește volumele și a împărți costurile. Autocamioanele de mare tonaj definite prin software reprezintă o schimbare de paradigmă în transformarea industriei noastre. Transformarea autocamionului într-un dispozitiv programabil, cu hardware și sistem de operare standardizate pentru actualizări rapide ale produselor, va oferi ambelor companii posibilitatea de a crea valoare pentru clienții noștri și pentru clienții lor, prin servicii și soluții digitale diferențiatoare. Parteneriatul este cu adevărat noua conducere.”

Martin Daum, directorul general al Daimler Truck, comentează: „Daimler Truck: „La fel de importantă ca și transformarea către tehnologii de propulsie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 este digitalizarea în vehicul. Dezvoltarea unei platforme comune de vehicule definite prin software cu Volvo Group ne va permite să transformăm vehiculele noastre într-un dispozitiv programabil. Ne va permite să construim caracteristici digitale diferențiatoare pentru vehicule cu o viteză și o eficiență semnificativ mai mari pentru clienții noștri de camioane și autobuze din întreaga lume. Împreună cu Grupul Volvo putem dezvolta un sistem de operare pentru camioane de referință și putem stabili un standard în industrie.”

Întreprinderea comună va avea sediul în Gothenburg, Suedia, și va încorpora activele și resursele existente ale ambelor companii în noua organizație. Obiectivul ambilor acționari este de a stabili standardul industriei pentru un sistem de operare pentru autocamioane și de a oferi produsele sale și altor producători de echipamente originale. În acest scop, societatea mixtă va furniza o platformă comună de dezvoltare ca serviciu, pe care clienții săi pot construi straturi software diferențiatoare.

Prin urmare, Volvo Group și Daimler Truck vor rămâne concurenți acerbi și vor continua să își diferențieze ofertele complete de produse și servicii, inclusiv soluțiile lor digitale respective. Ambele companii vor furniza propriile aplicații pentru utilizatorul final pe platforma pentru a oferi clienților lor caracteristici digitale diferențiate pentru vehicule. Acordul preliminar semnat în prezent nu are caracter obligatoriu. Un acord final este așteptat în cursul acestui an, cu obiectivul de a încheia tranzacția finală în primul trimestru al anului 2025, sub rezerva examinării și aprobărilor necesare din partea autorităților respective.

Westport Fuel Systems Inc., un furnizor de top de sisteme avansate de alimentare cu combustibil alternativ pentru industria globală a transporturilor, are plăcerea de a anunța că a semnat un acord de parteneriat cu compania semnarea unui acord de investiție pentru înființarea asocierii în participațiune anunțate anterior cu Volvo Group pentru a accelera comercializarea și adoptarea la nivel global a sistemului de alimentare cu combustibil HPDI™ al Westport de la Westport pentru aplicațiile pe distanțe lungi și off-road (“JV”). Încheierea asocierii în participație este sub rezerva anumitor condiții de închidere, inclusiv a aprobărilor de reglementare și guvernamentale. Aceasta este se anticipează că JV va deveni operațională în urma închiderii oficiale, care este în prezent preconizată a avea loc în al doilea trimestru al anului 2024.

“Suntem încântați să executăm acest acord și să ne bazăm pe succesul nostru cu Volvo Group și pe tehnologia noastră HPDI™. Suntem motivați să continuăm să inovăm și să investim în relații de afaceri solide cu organizații de top care ne împărtășesc obiectivele, printre care Volvo Group este cu siguranță una dintre ele”, a declarat Dan Sceli, CEO al Westport Fuel Systems Inc. “Impulsionați de viziunea noastră comună pentru un viitor mai curat, așteptăm cu nerăbdare să continuăm colaborarea și să oferim soluții reale pentru decarbonizarea sectoarelor de transport pe distanțe lungi și off-road”.

După cum s-a anunțat anterior, Westport va contribui cu anumite active și oportunități HPDI™, inclusiv activele fixe, proprietatea intelectuală și afacerile aferente, în cadrul JV. Volvo Group va achiziționa o participație de 45% în JV pentru suma de aproximativ 28 de milioane de dolari SUA, plătibilă la încheierea contractului, plus până la 45 de milioane de dolari SUA suplimentare ca o sumă de câștig, în funcție de performanța ulterioară a JV.