Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Trucks: „Gazul lichefiat este cea mai buna alternativa pentru mediu“

Prin inlocuirea motorinei cu gaz natural lichefiat sau biogaz, emisiile de CO2 ale autocamioanelor grele pot fi reduse in mod drastic. In prezent, gazul natural lichefiat (LNG) este utilizat in principal in operatiuni industriale, dar are premise excelente sa devina un combustibil competitiv cu beneficii considerabile pentru mediu, considera Volvo Trucks, care acum intensifica dezvoltarea de autocamioane alimentate cu gaz pentru operatiuni de transport regional de mare tonaj si de cursa lunga.
 

Reducerea emisiilor cu impact asupra mediului din traficul comercial de mare tonaj este o provocare care implica politicienii si beneficiarii serviciilor de transport, companiile de transport si producatorii de vehicule. In luna mai, U.E. a prezentat o reglementare, care solicita declararea emisiilor de CO2 produse de vehiculele de mare tonaj, incepand din anul 2019, avand ca obiectiv reducerea emisiilor de CO2, arata compania suedeza.
„Multi dintre clientii nostri si, la randul lor clientii acestora se straduiesc deja sa isi reduca amprenta asupra mediului. Aceasta reglementare va stimula producerea unui nivel mai mic de emisii, iar noi consideram ca posibilitatea cresterii cotei de piata pentru LNG este o parte vitala a solutiei. In viziunea noastra autocamioanele Volvo vor avea, in cele din urma, zero emisii, desi calea spre aceasta reusita nu se va realiza printr-o singura solutie, ci prin numeroase solutii, in paralel“, afirma Lars Mårtensson, Director pentru mediu si inovatie, Volvo Trucks.
Gazul natural este, evident, un combustibil fosil, dar poate produce emisii de CO2 cu 20% mai mici decat motorina. Daca, in schimb, este utilizat biogazul, impactul asupra mediului poate fi redus cu pana la 100%.
Prin utilizarea metanului in forma lichida (LNG – gaz natural lichefiat) este posibil transportul unor cantitati mai mari de combustibil, astfel asigurandu-se aria de operare necesara pentru activitati de transport de cursa lunga. Atat gazul natural, cat si biogazul constau in mare parte in metan, un gaz cu un puternic efect de sera. Asadar, este foarte importanta minimizarea riscului de scurgeri de gaz in timpul transportului, realimentarii si functionarii vehiculului.
Desi, pana in prezent, biogazul este produs numai in cantitati limitate, disponibilitatea pe termen lung a gazului natural, dintr-o perspectiva globala este excelenta. Aceasta este o conditie importanta pentru expansiunea la scara larga, dar si pretul competitiv al acestuia. In multe tari europene, gazul natural costa mai putin decat motorina. O strategie pentru extinderea infrastructurii LNG este, de asemenea, inclusa in pachetele de actiuni ale Comisiei Europene si ale Statelor membre privind securizarea rezervei de energie din Europa, pe termen lung.

Articole similare

Ad