Este pentru prima dată în istoria premiului International Truck of the Year – ale cărui rădăcini datează din 1977 – când îl câștigă un camion electric produs în serie. Mai mult, patru din cele cinci vehicule de pe lista scurtă a premiului ITOY din acest an sunt modele electrice pe baterii, cu emisii zero, o dovadă a faptului că tranziția energetică ia amploare în sectorul transporturilor, chiar dacă în UE nu există încă un ecosistem propice pentru operarea autovehiculelor electrice grele pe baterii.
Membrii juriului International Truck of the Year, reprezentanții celor mai importante 24 de reviste de camioane din 24 de țări europene, au lăudat performanțele, accelerația fără cusur, silențiozitatea, eficiența grupului motopropulsor, bazat pe două sau trei motoare electrice cu putere continuă de 330, respectiv 490 kW, cuplate cu cutia de viteze I-Shift de ultimă generație. La fel de crucial în scorul câștigător al FH Electric pentru transportul regional de marfă a fost oferta vastă de configurații de axe pentru tractoare și platforme, disponibilitatea a patru versiuni de cabină și portofoliul modular de pachete de baterii – de la două la șase – în funcție de cerințele activității de transport.
Președintele juriului International Truck of the Year, Gianenrico Griffini, a rezumat: „Prin introducerea FH Electric, Volvo Trucks a oferit o gamă electrică pe baterii de ultimă generație, potrivită pentru o plajă largă de operațiuni de transport. Este o dovadă că tranziția energetică are forță chiar și în mediul de afaceri dificil de astăzi.”
Roger Alm, președintele Volvo Trucks, a primit prestigiosul premiu cu ocazia Galei pentru inovații care a avut loc pe 22 noiembrie în cadrul Solutrans, târgul bienal pentru profesioniștii din domeniul transporturilor rutiere și urbane, desfășurat la Lyon, Franța.
Cu această ocazie, Roger Alm s-a declarat foarte mândru pentru recunoașterea primită din partea juriului. „Este pentru prima oară în istorie când industria transporturilor alege un camion electric drept Camionul Anului. Volvo FH Electric reprezintă o nouă eră în industrria de camioane, iar câștigarea acestui premiu arată clar cât de departe ne aflăm în transformarea către electrificare. Acest premiu reprezintă o mare onoare pentru toți angajații noștri, pentru munca depusă de ei în dezvoltarea acestui produs”, a spus Roger Alm, care a ținut să aprecieze și munca furnizorilor cu care lucrează pentru a produce aceste camioane și a clienților care deja folosesc aceste produse.
„Vreau să mulțumesc sincer tuturor celor care au contribuit la acest succes. Este rezultatul muncii de echipă, cu pasiune și dedicație, a colegilor noștri fantastici din cadrul Grupului Volvo, în strânsă colaborare cu clienții noștri, cu partenerii și furnizorii noștri, la fel de valoroși. Clienții au primit bine camioanele noastre electrice. Își doresc să facă tranziția către zero emisii și, în plus, văd avantajele pentru șoferii lor: în cabină nu există zgomot și nici vibrații; este un mediu de lucru complet diferit pentru șoferi. Și ce poate fi mai bine decât să poți livra mărfurile fără emisii poluante?”
Roger Alm a mai spus că Volvo Trucks a vândut aproape 7.000 de camioane electrice în 43 de țări europene din 2019 până acum.
Este pentru a patra oară când Volvo FH câștigă trofeul International Truck of the Year. Volvo FH este unul dintre modelele de succes ale industriei camioanelor, fiind vândut în 1,4 milioane de bucăți în întreaga lume.
Producția Volvo FH Electric a început în 2022 în fabrica Volvo din Göteborg din Suedia, iar producția la Ghent, în Belgia, a început în acest an.
Volvo FH Electric a adunat 84 de puncte în urma votului juriului ItoY, surclasând alte modele electrice, precum eActros 300/400 de la Mercedes-Benz, echipat cu o transmisie electrică, și camionul electric cu baterii 45S de la Scania. În competiția din acest an au mai fost luate în considerare Seria XD de la DAF Trucks și Mitsubishi Fuso eCanter.
Potrivit regulamentului International Truck of the Year (IToY), premiul anual se acordă camionului introdus pe piață în ultimele 12 luni, care a adus cea mai importantă contribuție la eficiența transportului rutier. Această apreciere se bazează pe mai multe criterii esențiale, printre care inovația tehnologică, confortul, siguranța, manevrabilitatea, eficiența energetică, impactul asupra mediului și costul total de proprietate (TCO).