Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Volvo Trucks lanseaza noua generatie Volvo FH, cu focus pe sofer

Volvo Trucks a lansat noul Volvo FH, cu o cabina reproiectata, sisteme inovatoare de siguranta si un post de lucru orientat catre sofer, in conditiile in care munca acestuia are un impact semnifictiv asupra rezultatelor companiei de transport in termeni de productivitate, eficienta si servicii pentru clienti. „Un sofer bun poate contribui enorm la rentabilitatea clientilor nostri. In intreaga lume observam o penurie cronica de soferi calificati. Prin lansarea acestui nou camion, care acorda prioritate productivitatii si confortului soferului profesionist, am facut un pas important inainte pentru a ne ajuta clientii sa atraga si sa pastreze cei mai buni soferi“, a declarat Roger Alm, presedintele Volvo Trucks.
Principalele imbunatatiri au fost facute la nivelul cabinei. Postul de lucru al soferului a fost proiectat in jurul acestuia si include bordul modernizat, cu ecran digital de 12 inch, de inalta rezolutie, un suport pentru cana si un spatiu de depozitare deschis, cu iluminare controlata de senzori de miscare. Afisajul ecranului din bord permite soferului sa aleaga intre 4 vizualizari diferite ale ecranului, in functie de situatia de conducere si de informatiile pe care prefera sa le afiseze. Un ecran lateral optional de 9 inch este destinat sistemului de infotainment, navigatiei, informatiilor de transport si camerei video. Ecranul, usor de accesat, ii permite soferului mai multe moduri de interactiune: cu butoanele pozitionate intuitiv pe volan, prin controlul vocal sau direct prin intermediul ecranului tactil si al panoului de control al afisajului. Practic, pe ecranul central sunt pastrate doar informatiile esentiale pentru condus, care sunt astfel usor de observat.
Atat ecranul central, cat si cel lateral, pot fi setate pentru a functiona in mai multe limbi.
Miscarea in interiorul cabinei este mai facila decat oricand, gratie noului selector al cutiei de viteze I-Shift, care este acum mai subtire si proiectat ergonomic. Pentru soferii care necesita o capacitate mai mare a bateriei este disponibil un sistem inteligent cu baterii duale, care pastreaza in permanenta o rezerva de energie pentru a porni motorul in orice moment. 
De asemenea, Volvo ofera numeroase optiuni de personalizare a cabinei, cu tesaturi si culori noi.
Aspectul nou indraznet al exteriorului noului Volvo FH este caracterizat de farurile in forma de V, care acum au fost pozitionate spre exterior, pentru a se alinia cu usile cabinei. Luminile de semnalizare au fost, de asemenea, mutati pe usa, oferind camionului atat o aerodinamica imbunatatita, cat si un aspect mai indraznet. Panoul stergatorului este mai aerisit si mai subtire, in timp ce simbolul de fier al brandului face ca noul Volvo FH sa fie usor de recunoscut chiar si de la distanta. “Noua generatie Volvo FH combina elementele de succes ale generatiei anterioare cu tehnologiile moderne si design-ul functional, centrat pe sofer“, a declarat Carin Larsson Chief Designer Volvo Trucks.
Noul Volvo FH este primul camion greu cu faruri adaptive. Sistemul imbunatateste siguranta pentru toti participantii la trafic, dezactivand automat segmente selectate ale fasciculului LED superior atunci cand camionul se apropie de alte vehicule care se deplaseaza pe acelasi sens sau din sens opus. Pozitia fasciculul superior este reglata atunci cand camera si radarul detecteaza alte vehicule sau cand camera detecteaza modificari ale cantitatii de lumina din jurul camionului.
Vizibilitatea poate fi imbunatatita suplimentar prin montarea unei camere video pe partea din dreapta, care ofera o vedere complementara a lateralei camionului.
Volvo FH este echipat cu sistem de control al vitezei in panta si cu cruise-control adaptiv (ACC), care este activ la orice viteza de deplasare pana la zero km/ora. Sistemul de franare controlat electronic (EBS) este inclus in configuratia standard si reprezinta este o conditie necesara pentru instalarea sistemelor de avertizare la coliziune si de control electronic al stabilitatii (ESC). 
Directia Dinamica Volvo si asistenta la depasirea benzii de ciculatie sunt disponibile optional.
Un nou sistem de recunoastere a semnelor rutiere sporeste siguranta Volvo FMX, prin afisarea in bord a limitelor de viteza, a depasirii restrictiilor si a tipul de drum. 
Folosind diferite configuratii de tren de rulare si sasiu, noul Volvo FH poate fi adaptat pentru o gama larga de aplicatii si pentru a permite reduceri semnificative de combustibil si de dioxid de carbon. In cazul operatiunilor pe distante lungi, de exemplu, noul Volvo FH cu I-Save pentru Euro 6 combina noul motor D13TC cu un pachet de functii si sisteme ce ajuta la reducerea consumului de combustibil cu pana la 7%. De asemenea, s-au imbunatatit si versiunile Euro 3 si 5 cu caracteristici precum Volvo Torque Assist.
Pe multe piete, Volvo FH este disponibil cu motor pe gaz natural lichefiat (LNG) care ofera aceeasi eficienta si performanta cu motorul echivalent diesel, fiind mult mai ecologic. Motorul cu gaz poate functiona fie pe biogaz (care reduce emisiile de CO2 cu pana la 100%), fie pe gaz natural (reducere de CO2 cu pana la 20% comparativ cu camioanele diesel echivalente). 
Noul Volvo FH este oferit, de asemenea, cu transmisia I-Shift Dual Clutch, care permite schimbarea treptelor de viteza fara pierderi de putere. Transmisia dubla a ambreiajului este deosebit de benefica in timpul operatiunilor solicitante, cum ar fi transportul de marfuri lichide, deoarece minimizeaza circulatia marfii in timpul schimbarilor de viteza.
Productivitatea, o alta prioritate, este optimizata in cazul noului Volvo FH, gratie cresterii sarcinii pe puntea fata si largirii unghiului de viraj, ceea ce sporeste manevrabilitatea. Camionul este, de asemenea, disponibil cu axa liftanta pentru situatiile cand se ruleaza fara incarcatura, ceea ce contribuie la reducerea consumului de combustibil.

Articole similare

Ad