
… cu 6% mai puține decât în 2023, adică în ton cu scăderea pieței totale de la noi. „Unul dintre motivele pentru care scăderea nu a fost așa de puternică îl constituie cererile venite pentru aplicații derulate pe piața internă, care nu au fost influențate de contextul internațional, cum ar fi distribuția națională sau construcțiile, a explicat Alexandru Sântămărian, director de vânzări Volvo Romania până la finele anului trecut.
În cea de-a doua parte a lui 2024 au fost primite numeroase solicitări de trade-in, încurajate de lansarea noii cabine FH Aero și de reducerea termenelor de livrare la camioanele noi. Iar pentru 2025 se estimează menținerea unei cereri ridicate de trade-in. Livrările pentru Aero pentru camioanele FH și FH16 – lansată anul trecut – au fost făcute abia din august, dar ponderea din volumul total anual este de aproximativ 40%, aproape 500 de unități, acestea reprezentând nu mai puțin de 80% din livrările de FH din 2024.
Mixul de produse a rămas similar, respectiv 10% rigide și 90% autotractoare, ușor diferit față de raportul total al pieței de camioane din România, care este de 20-80%. „Ținând cont de calitățile autoșasiurilor Volvo, vedem pe segmentul de rigide o oportunitate foarte bună de a crește procentul de vehicule livrate, dat fiind nivelul general al pieței, dar per total suntem mulțumiți de prezența pe care o avem pe ambele segmente”, a comentat Per Forsberg, director general Volvo Romania.
Clienții s-au menținut în 2024 într-un mix 50-50% de achiziții de flote versus achiziții sub 5 bucăți/client, însă pentru 2025 se constată o cerere crescută din partea operatorilor cu flote medii și mari, care merg mai departe cu calendarul de înnoire a parcului auto, indiferent de fluctuațiile pieței și de incertitudinile economice care se prefigurează la momentul actual. Pentru 2025, reprezentanții Volvo Romania estimează o nouă scădere a pieței din țara noastră, de aproximativ 5-7%, care o va alinia, practic, la tendința generală a regiunii. Este vorba strict de decalajul care a existat întotdeauna între Europa de Vest și de Est, și anume faptul că schimbările economice importante se fac simțite aici după aproximativ șase luni de la producerea de efecte în Occident. Nu vor fi însă oscilații mari – apreciază Alexandru Sântămărian – iar Volvo Romania își va păstra mai mult ca sigur cota de piață deținută, precum și poziția a doua între furnizorii europeni.