Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Volvo Trucks susține investițiile în infrastructura de alimentare cu energie

Pe 16 noiembrie, Volvo Trucks a sponsorizat evenimentul cu tema „Transportul fără combustibil fosil până în 2050: de la vorbe la acțiune“, organizat de cel mai important ziar politic din Europa, Politico, eveniment care a avut loc la Bruxelles. La discuții au participat factori de decizie politică, lobby-iști, jurnaliști și asociații din această industrie, iar reprezentații producătorului suedez de camioane au arătat care sunt, în opinia lor, principalele măsuri ce trebuie luate pentru a accelera tranziția către un transport fără combustibili fosili: investițiile mai mari în producerea și distribuirea de energie verde, extinderea rapidă a infrastructurii de alimentare cu energie și alți combustibili alternativi pentru vehicule grele și acordarea de subvenții și alte forme de sprijin care să le permită transportatorilor să cumpere trenuri de rulare alternative.

Președintele Volvo Trucks a amintit și cu această ocazie că, indiferent cât de mare este cota companiei pe care o reprezintă pe piața camioanelor electrice din Europa și din întreaga lume, această piață nu crește suficient de repede și tranziția spre transportul electric se face prea încet. Deci în afară de cele 1.700 de stații de alimentare de mare performanță pe care Volvo Trucks vrea să le implementeze în Europa în următorii ani este nevoie de mult mai multe astfel de puncte.

Ministrul francez de transport, Jean-Baptiste Djebbari, a declarat că se dorește impunerea noilor reglementări abia când piața este matură din punct de vedere al ofertei, deci „sunt foarte încântat să văd că Volvo Trucks stă bine în dezvoltarea gamei sale“.

Iar Ovarith Troeung, director pentru mobilitate verde în cadru ENGIE, a subliniat faptul că, deși se vorbește mult despre electricitate și hidrogen, nu trebuie să uităm că biogazul este deja disponibil, că se folosește și că prețul său este competitiv.

La eveniment a participat și Marco Digioia, din partea Asociației Transportatorilor Rutieri Europeni (UETR), care a adăugat că nu este suficient să fie extinsă infrastructura de alimentare cu energie și cu alți combustibili alternativi, ci trebuie ca și prețurile să fie bune, și că este nevoie de reglementări foarte clare referitoare la tranziția energetică din partea factorilor de decizie din UE.

Existând atât de mulți actori interesați de evoluția transportului, și atât de multe perspective diferite, Volvo Trucks continuă să dezvolte cooperări strânse cu toți aceia care influențează deciziile legate de sistemele de propulsie ale viitorului, Compania își propune ca până în 2040 să scadă cu 100% emisiile de CO2 ale camioanelor vândute și pentru aceasta vrea să ajungă la o reducere de 20% până în 2025. Drept pentru care se va concentra în paralele asupra a trei tipuri de trenuri de rulare: baterie electrică, pilă de combustie (lansarea acestor vehicule este planificată pentru a doua jumătate a acestei decade) și ICE (biocombustibili). Dealerii săi vor fi certificați în vânzări de soluții de electromobilitate, service și reparații, iar dezvoltarea de vehicule pe pilă de combustie va necesita o colaborare cu diverși actori din domeniu, segment cu segment, regiune cu regiune, piață cu piață.

Articole similare

Ad