Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vrachierele intră în transportul de containere

În condițiile în care tarifele de transport au depășit 14.000 de dolari per container, iar navele mari port-container pleacă și ajung la destinație cu întârziere, armatorii au introdus pe liniile de transport maritim între Asia și Europa nave mai mici de 2.000 TEU și chiar așa numitele vrachiere (bulk carrier, adică nave de tonaj cuprins între 25.000 şi 85.000 tdw, cu spaţiul de încărcare pe aproximativ 80%).

Potrivit Alphaliner, compania greacă Star Bulk a primit undă verde pentru a încărca containere pe platforma sa de 175.000 dwt. Aceste nave pot încărca 200 de containere pline și 1.200 goale pe punte (în principal pentru a le repoziționa din Europa în China).

Se pare că alte companii de transport maritime în vrac sunt gata să facă același pas, folosind nave de dimensiuni diferite, potrivit publicației Splash24. Cu toate acestea, același ziar atrage atenția că este posibil ca companiile de asigurări să nu acopere containerele transportate astfel. P&I din Marea Britanie explică faptul că transportul containerelor pe puntea navelor vrac poate duce la probleme de siguranță. Și nu este surprinzător, ținând cont de faptul că, în anumite condiții maritime, chiar și navele portacontainer pot pierde unele containere și că în ultimii ani au crescut incendiile care au început în interiorul containerelor. Armatorii ar trebui să adauge sisteme de ancorare puternice pe punte și sisteme suplimentare de stingere a incendiilor.

Articole similare

Ad