Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Waberer’s generează EBIT de 12,2 milioane de euro, în ciuda reducerii parcului de camioane

Veniturile Waberer’s au crescut cu 29,8% în al doilea trimestru al anului 2021 față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 150 de milioane EUR. Creșterea față de trimestrul anterior (T1 2021) a fost de 5,4%. Veniturile pe jumătate de an în 2021 au ajuns la 292,3 milioane EUR, o creștere de 1% față de S1 2020, chiar dacă dimensiunea flotei în T1 anul trecut a fost cu 44% mai mare comparativ cu T1 2021.

EBIT a crescut pentru al patrulea trimestru consecutiv și a ajuns la 7,7 milioane EUR în T2 2021, cu 10,4 milioare EUR mai mult decât în trimestrul al doilea al anului trecut, când rezultatul a fost negativ (-2,7 milioane EUR), respectiv cu 3,2 milioane EUR mai mult (+70%) comparativ cu trimestrul anterior, când EBIT a fost de 4,5 milioane EUR.

În transportul internațional de marfă, Waberer’s a reușit să obțină un rezultat trimestrial pozitiv pentru prima dată din 2017 cu 0,7 milioane de euro, potrivit raportului semestrial. În prima jumătate a acestui an EBIT a ajuns la 12,2 milioane EUR, o îmbunătățire de 14,8 milioane EUR comparativ cu H1 2020.

Venitul net a crescut la 6,1 milioane EUR în al doilea trimestru al anului 2021, ceea ce reprezintă o creștere cu 17,7 milioane EUR față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce venitul net recurent din S1 2021 a atins 8,8 milioane EUR, o valoare cu 22,9 milioane EUR mai mult comparativ cu prima jumătate a anului 2020. Venitul net raportat la jumătatea anului a crescut, de asemenea, cu 26,2 milioane EUR.

Datoria financiară netă la 30 iunie 2021 a fost de 112,7 milioane EUR, în scădere cu 63,6 milioane EUR față de 30 Iunie 2020.

Scăderea continuă a datoriei nete începând cu al doilea trimestru al anului 2019 a fost determinată de micșorarea continuă a parcului de camioane și de amânarea înlocuirii flotei. Scăderea a fost, de asemenea, susținută de îmbunătățirea generării de numerar în ultimele trimestre.

În logistica contractuală regională, în principal în propria țară, furnizorul de servicii de transport a reușit să crească vânzările în prima jumătate a anului cu 8,8% la 90,3 milioane și a generat EBIT de 7,6 milioane de euro, ceea ce corespunde unei creșteri de aproape 70%. Activitatea de asigurări a companiei contribuie cu un EBIT de 5,8 milioane de euro.

Numărul de angajați a scăzut cu 1.600 din 2020. Motivul principal este reducerea semnificativă a flotei, grupul având cu circa de 400 de camioane mai puțin utilizate decât înainte de pandemie.

Articole similare

Ad