Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ZF lansează un nou tahograf smart de generaţia a doua

Este al treilea tahograf smart, după soluţiile consacrate ale Continental şi Stoneridge, noul tahograf venind cu soluţii digitalizate pentru transport. Avantajul ZF este că poate combina hardul cu softul folosind datele descărcate din tahograf pentru a calcula timpul de lucru al şoferului. Din surse neoficiale am aflat că producţia noului tahograf ZF va începe în România în ultimul trimestru ala acestui an. Tahograful cva fi livrat atât către producătorii de camioane cât şi after-market către reţeaua ZF de distribuţie.

ZF Group a anunţat la Technology Days 2024, eveniment organizat la final de iunie la Hanovra, că este pregătit să lanseze o nouă generaţie de tahografe smart de generaţia a doua, crescând oferta de astfel de echipamente într-o perioadă în care reglementările din Pachetul Mobilitate necesită schimbarea masivă a majorităţii tahografelor de pe vehiculele de peste 3,5 tone, iar din 2026 şi vehiculele de 2,4-3,5 t vor trece la echiparea cu tahografe smart gen. 2.

Aceaastă lansare vine la aproape doi ani după ce ZF a achiziţionat Intellic Germania, o companie specializată în dezvoltarea şi comercializarea de tahografe digitale cu sediul la Berlin, cu scopul de a consolida poziţia ZF ca „one stop shop” pentru producătorii de vehicule comerciale, flotele şi partenerii din industrie şi de a permite companiei cu sediul în Friedrichshafen să furnizeze soluţii digitale de tipul Transportation as a Service (TaaS).

ZF va produce astfel, din acest an, tahografe inteligente de generaţia a doua care permit controlul autovehiculelor din mers. Sistemul DSRV, care funcţioneză similar ca un Bluetooth, permite descărcarea tahografului în echipamentele Poliţiei, în timp ce maşina de Poliţie trece pe lângă autovehicul. Pentru ca descărcarea datelor din tahograf să aibă loc, maşina de Poliţie trebuie să fie în apropierea camionului, au precizat reprezentanţii ZF, demontând ideea că datele ar putea fi descărcate de la distanţă mare.

ZF colectează în prezent informaţii de la 460.000 de vehicule, fie prin sistemele de înregistrare ale producătorilor de vehicule, fie prin propriul sistem de telematică. În afară de acestea ZF mai monitorizează peste 200.000 de autovehicule în India.

Hjalmar Van Raemdonck, şeful diviziei Sisteme pentru Soluţii Digitale pentru vehicule comerciale, spune că tahografele inteligente vor juca un rol important în ecosistemul de transport rutier, fiind un centru de date bine reglementat şi de încredere. Noul tahograf inteligent produs de ZF va oferi o bază serioasă de date pentru platforma digitală de management a flotei SCALAR, lansată de ZF în ultimii ani.

Astfel, ZF va avea posibilitatea de a conecta datele din tahograf cu cele din sistemul de navigaţie prin satelit, precum şi cu cele colectate de numărul mare de senzori disponibili pe vehicule şi provenite de la sistemele de asistenţă pentru şofer sau semnale EBS. Astfel, ZF are toate prerogativele de a deveni un furnizor complet de servicii digitalizate, bazate pe date clare, măsurabile şi verificate. Concret, integrarea tahografului inteligent cu platforma de fleet management SCALAR va permite o planificare mai eficientă a rutelor şi o dispecerizare mai eficientă pentru îmbunătăţirea performanţelor înregistrate de flotele clienţilor.

Articole similare

Ad