Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Formula 1 presupune solutii logistice aparte

In cadrul EUROLOG, Sorin Cheran, Distinguished Technologist Hewlett Packard Enterprise (HPE), Franta, a adus in prim-plan un subiect considerat cu „circuit inchis“: logistica etapelor de concurs ale Formulei 1. Cele 20 de curse desfasurate pe parcursul a 200 de zile, pe cinci continente, sunt din punct de vedere logistic si operational o cursa contra cronometru, mai usor de desfasurat atunci cand miscarea de mutare a masinilor, a oamenilor si a tot ceea ce presupune un spectacol ce implica sume fabuloase, se face in cadrul Europei, pe o raza de 500-600 km, comparativ cu trecerea de pe un continent pe altul.
 

In total, pe sezon vor fi acoperiti 112.000 km, respectiv de peste opt ori lungimea diametrului Ecuatorului, iar din media de 200 de milioane de dolari, revenita fiecarei din cele zece echipe participante, activitatile de transport si logistica absorb 12%.

Formula 1 este considerata „apogeul sporturilor cu motor“, testul final revenind asupra celor doi membri ai echipajului si masinii, cu scopul de atingere a tuturor limitelor privind viteza si performanta acestora. „Denumirea de «formula» deriva din faptul ca sportul este guvernat de un set de reguli stricte care se refera atat la cum functioneaza o echipa implicata, cum functioneaza diferitele departamente, carora le revin bugete proprii, limitate, cat si la felul in care arata masina si cum este construita“, a explicat Sorin Cheran.
Acesta a punctat ca HPE a lucrat si interactionat cu majoriatea echipelor de Formula 1 in ceea ce priveste tehnologia folosita pentru a simula actiunile masinilor, in special in ceea ce priveste aerodinamicitatea acestora. „Pentru a putea deveni parteneri tehnologici, HPE ar trebui sa ofere servere si echipamente IT la un pret foarte bun. Pentru unele echipe acest lucre este posibil pentru altele nu, HPE devenind doar furnizorul solutiei Hardware si Software. Insa parteneriatul nu acorda si dreptul de a aplica sigla HPE pe masini“, a spus Cheran, completand: „exista foarte multe firme internationale de banking, telecomunicatii sau petrol si gaze care vor sa se asocieze cu cele zece echipe. Astfel, venitul FIA ajunge la 3-5 miliarde de dolari pe an, o parte din acesti bani impartindu-se echipelor.“
Majoritatea echipelor au, de asemenea, parteneriate cu firme de software care analizeaza toata inregistrarea video a curselor pentru a observa de cate ori s-a vazut fiecare loc al fiecarei masini. Astfel, cele mai vizibile si urmarite sunt oglinzile, pe care plasarea reclamei costa patru milioane de dolari, chiar daca locul este foarte mic, si cel de deasupra capului pilotului.

Formula 1 impune tendintele in intreaga industrie auto
In opinia lui Sorin Cheran, care, in postura de reprezentant al HPE Franta a luat contact cu diferitele echipe din Formula 1 bugetele implicate pentru operarea unei echipe sunt fabuloase. „In 2015, media a fost 200 milioane de dolari pe echipa, suma impartita catre patru sectoare: operatii, salarii (management, piloti, restul echipei), …

Articole similare

Ad