Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Relansare pe un segment care incepe sa prinda curaj

Date fiind semnele de usoara crestere pe care le da in ultimul timp segmentul constructiilor, Volvo Trucks a invitat, in cariera Grandemar din Morlaca (judetul Cluj), circa 200 de companii de profil, clienti sau potentiali clienti, la un eveniment in care sa testeze in conditii reale noile sale solutii inovatoare – unele dintre ele inexistente in oferta celorlalti producatori europeni de camioane – si sa afle mai multe despre beneficiile aduse de acestea, in special despre productivitate si confort in exploatare. Compania suedeza isi doreste in 2017 o cota de piata mai mare, iar acest eveniment – alaturi de campania prin care s-a creat un stoc de basculante 8×4 care sa poata fi oferite imediat – a fost de natura sa stimuleze interesul firmelor din domeniu si sa aduca un numar important de comenzi, inclusiv o livrare de flota.
 

Alexandru Santamarian, director de vanzari Volvo Trucks Romania, considera ca exista piata la noi pentru sistemele inovatoare prezentate la Cluj, opinie in sprijinul careia vine si faptul ca „invitatii la eveniment au fost foarte dornici sa testeze camioanele echipate cu noile tehnologii, cu Directie Dinamica Volvo pentru punti fata duble, transmisie inteligenta I-shift cu trepte de forta, cutie automata Powertronic cu retarder integrat, tractiune integrala cu control automat sau punte tandem liftabila, punte fata de 20 t, suspensie pneumatica spate si sistem electronic de franare (EBS) pentru frane cu tambur. Participantii au fost impresionati de performantele acestora. Unele sisteme, cum ar fi Directia Dinamica, puntea motoare tandem liftabila sau I-shift cu trepte de forta – sunt echipamente unice, pe care le ofera doar Volvo, beneficiile acestora regasindu-se, spre exemplu, in reducerea costurilor privind consumul si a uzurii sau cresterea confortului. Evident insa ca aceste avantaje au si un pret.”
Reamintim ca Directia Dinamica Volvo pentru punti fata duble sporeste confortul soferului in conditii dificile de exploatare deoarece, datorita unui motor electric ce compenseaza vibratiile in volan pana la eliminarea aproape integrala, face ca vehiculul sa fie foarte usor de virat. In plus, si rezistenta pentru virajele la viteze mici se reduce mult, iar volanul revine automat in pozitia de mers drept inainte, eliminandu-se efortul suplimentar pentru manevrele in spatii inguste si economisindu-se timpul si energia soferului.
Tractiunea integrala cu control automat (standard pe FMX 4×4, 6×6 si 8×6) creste manevrabilitatea si scade consumul de carburant si uzura lantului cinematic si a anvelopelor prin activarea rotilor de pe puntea din fata daca cele din spate pierd aderenta pe teren alunecos sau afanat. Sistemul cupleaza tractiunea pe rotile din fata cand camionul este in miscare doar pentru un interval scurt de timp, cat este necesar, daca apare riscul impotmolirii.
Puntea motoare tandem liftabila (disponibila pentru FM, FMX, FH si FH16) se preteaza la activitatile in care retururile sunt adesea fara incarcatura sau cu incarcatura usoara si permite ridicarea si dezactivarea celei de-a doua punti motoare in timpul condusului, ceea ce scade cu 4% consumul de carburant, diminueaza uzura anvelopelor si zgomotul in cabina si creste aderenta la drum.
I-Shift cu trepte de forta face posibila adaugarea a doua noi trepte de forta, care ofera o capacitate exceptionala de pornire de pe loc pentru autocamioanele ce transporta incarcaturi grele – pana la 325 t in combinatie – in conditii dificile.
Puntile fata duble de 20 t sporesc productivitatea si flexibilitatea privind locul de amplasare a incarcaturii, suspensia pneumatica spate, in combinatie cu puntea motoare fata, ofera un nivel ridicat de confort inclusiv pentru camioanele cu tractiune integrala si permite circulatia la viteze ridicate pe drumurile denivelate din santiere, si garda la sol de cel putin 300 mm ofera o protectie mai buna a tuturor componentelor vulnerabile, iar EBS pentru franele cu tambur este potrivit pentru operatiuni ce implica mult praf si umiditate, oferind acces la functii inteligente precum sistemul de asistenta la pornirea din rampa sau Directia Dinamica Volvo. In sfarsit, configuratia 8×4 cu o singura punte fata prezinta suspensie spate cu boghiu tridem si puntea portanta amplasata in spatele puntii motoare este actionata hidraulic, ceea ce duce la o manevrabilitate foarte buna si o raza de bracaj foarte mica, dar si la scaderea consumului de carburant.
Principalul scop al evenimentului a fost, asadar, ca invitatii sa testeze aceste solutii, care nu sunt absolut noi, dar nici foarte bine cunoscute de toate firmele, iar ca tinta mai generala s-a urmarit relansarea Volvo Trucks pe segmentul constructiilor si refacerea bazei de date de companii active pe acest segment, deoarece multe firme au disparut in ultimii ani de pe piata.

Articole similare