Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eficientizare, diversificare, control

Desi nu se mai loveste ca in urma cu 10-15 ani de problemele de finantare sau de obtinere a unor contracte cat mai bune, expansiunea companiei pitestene Com Divers este acum limitata de principala problema a tuturor firmelor de transport: lipsa soferilor. Mai mult, si activitatea curenta este mult ingreunata de „rotatia“ lor, ce a ajuns la cote alarmante de peste 60% intr-un singur an. Cu toate acestea, compania se poate mentine in continuare in topul transportatorilor prin exploatarea eficienta a parcului deja existent de peste 300 de camioane si prin activitatea casei de expeditii. Acestora insa li se adauga si activitatile conexe de comercializare de carburanti, dar si investitiile facute intr-o zona mai putin confortabila – agro farming. Chiar daca acestea nu aduc volumele si profitabilitatea activitatii de baza, sunt noi piloni de sustinere pentru perioade mai dificile din transporturi.
Text: Beatrice Zavoeanu
 

Pentru a avea centre separate de cost, Com Divers este alcatuit in prezent din Com Divers Auto Ro, companie de transport cu 260 de camioane, si Com Divers Logistic, infiintat initial ca o casa de expeditii, venind puternic din urma. Astfel, daca cifra de afaceri neta a Com Divers Auto Ro a crescut in 2016, fata de 2015, cu 761.000 de euro, iar profitul cu 297.000 de euro, potrivit datelor publicate de Ministerul Finantelor, pentru Com Divers Logistic cresterea de profit a fost de 144.000 de euro, iar a cifrei de afaceri cu mult mai mult, respectiv cu patru milioane de euro. „Am crescut mult pe Com Divers Logistic, deoarece aveam deja contracte bune pentru intermedieri, acestora adaugandu-se si o achizitie de 50 de camioane care fac transport international, si doar in completare intern“, a explicat Alexandru Popa, director de transport in cadrul companiei, subliniind ca in cazul celor doua companii actionariatul este acelasi, dar clientii si angajatii sunt diferiti. „In momentul in care am avut cereri si nu am avut masini disponibile de la subcontractori am facut aceasta achizitie de camioane.“
Anul trecut a fost extinsa, dar si inlocuita prin buy-back (circa 30 de unitati), si flota Com Divers Auto Ro, achizitia totala fiind de 90 de camioane DAF si Scania R 410. Anul acesta urmatoarea achizitie va fi in toamna, compania avand deja in teste modelele noi de la mai multi producatori de camioane.
In ceea ce priveste activele celor doua companii, acestea sunt aproximativ la acelasi nivel (13 milioane de euro), pentru ca pe Logistic s-au facut si investitii in agro farming.
Com Divers Auto a inregistrat anul trecut un profit net de 770.000 de euro, in vreme ce Com Divers Logistic a ajuns la 850.000 de euro, 66% din acesta fiind realizata din intermedieri, 12% din transport cu cele 50 de camioane proprii, iar restul din agro farming, „domeniu care este inca mai mult in faza de investitii, nu de profit“, a punctat Alexandru Popa. Acesta justifica cele 18 milioane de euro cifra de afaceri pe Com Divers Logistic si prin faptul ca pe aceasta firma se fac si vanzari de carburant catre masinile proprii din ambele firme, dar si catre subcontractorii pe expeditii, livrarea facandu-se cu o cisterna proprie, pentru eficientizarea costurilor de alimentare cu combustibil.

Articole similare