Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz are planuri mari pentru noul Sprinter

Daca Ford beneficiaza de reteaua extrem de extinsa la nivelul intregului continent si a putut penetra bine piata nord-americana cu Ford Transit, Mercedes-Benz se bucura de o imagine incontestabila si, dupa cativa ani de asamblare in Charleston, s-a decis sa construiasca aici si o fabrica noua, care sa asigure stocul necesar pentru toti dealerii de autoturisme Mercedes-Benz, care vor vinde si vanuri. Fabrica este pregatita sa treaca direct la productia noului Sprinter, ce va fi lansat si in Europa anul viitor.
 

MB Vans a ales expozitia de la Atlanta pentru lansarea noului Sprinter, SUA fiind una din tarile cu cea mai rapida dezvoltare din lume si cea de-a doua piata de vanzari a acestui model, dupa Germania. Lansarea europeana se va face in prima jumatate a lui 2018, urmand si alte piete. „Ne dorim nu numai sa construim cele mai bune vehicule, ci si sa oferim cea mai potrivita solutie de mobilitate pentru fiecare sector si misiune de transport. Tocmai pe acest lucru se concentreaza noua generatie Sprinter, care isi pastreaza insa si atributele clasice de fiabilitate, siguranta si rentabilitate“, a declarat Volker Mornhinweg, CEO Mercedes-Benz Vans.
Cu noua fabrica Sprinter din SUA, in North Charleston, in prezent in constructie, producatorul va putea sa satisfaca in viitor cererea clientilor nord-americani intr-un mod chiar mai economic decat vehiculele „made in USA“, reducand semnificativ timpul de livrare, inainte vanzarile fiind facute din Germania. Noul Sprinter se produce in Europa in Düsseldorf si Ludwigsfelde. „Sprinterul fabricat in North Charleston va fi oarecum similar celui din Europa, insa trebuie sa corespunda si unor anumite legislatii specifice privind siguranta si emisiile. In plus, acesta nu va merge deocamdata la export, ci va fi comercializat numai in Canada si SUA“, a precizat Mornhinweg.

Plus 8% in prima jumatate a anului
Sprinter este cel mai bine vandut model din portofoliul de produse Mercedes-Benz Vans, cu sase milioane de unitati in intreaga lume. Cu o rata de crestere de aproximativ 10% din ianuarie pana in martie 2017, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, Sprinter a obtinut in primul trimestru cel mai mare succes din istoria sa de peste 20 de ani. De asemenea, in prima jumatate a lui 2017, a reusit sa doboare un nou record, vanzarile crescand la aproximativ 96.200 de unitati, comparativ cu 95.100 in anul precedent. „Pentru vanuri, 2016 a fost un an de succes. Si 2017 este destul de bun, cu un plus de 8% in prima jumatate de an, comparativ cu perioada similara a lui 2016, respectiv o majorare de la 176.230 la 190.171 de unitati. Pe acest segment si venitul a fost mai mare cu 1%, de la 6.256 de milioane de euro in S1 2016, la 6.317 de milioane de euro in S1 2017. Ca urmare, mergem in aceeasi directie ca si in 2016“, a concluzionat Volker Mornhinweg.
Noul model include sisteme de asistenta la condus si servicii de conectivitate, in combinatie cu noile sisteme telematice, factori care vor constitui un plus in eficienta vehiculelor si managementul flotei. Noul Sprinter poate fi adaptat acum la cerintele individuale de transport, datorita unei game variate, extinse. „Clientii folosesc vanurile mari precum Sprinterul, dar si pe cele medii (Vito sau Metris, cum este el numit in SUA), pentru constructii, livrari, ateliere mobile, mutari etc. Circa 75% din toate vanurile sunt configurate pentru o greutate specifica sau servicii punctuale“, a spus vicepresedintele si managing directorul MB si Freightliner Vans, Robert Fight, in cadrul conferintei de presa, completand: „toate modelele sunt orientate spre simplificarea muncii clientilor. Mai mult, ne dorim ca varianta electrica sa impulsioneze frecventa livrarilor cu pana la 50% in zonele urbane. Acesta este usor de descarcat prin automatizare si un sistem robotic de livrare, marfa fiind pre-aranjata pe un raft, autonom incarcat in van. Mai mult, utilitara este complet conectata, in conditiile in care distributia necesita intotdeauna timpi de livrare exacti si o monitorizare a inventarului in timp real.“

E-commerce-ul se indreapta spre livrari de tip „last minute“
Varianta electrica insa nu vizeaza doar noul Sprinter, ci si segmentul mediu. „Companiile din online le promit clietilor care comanda ca pot avea produsul in 1-2 ore, nu ca in trecut, in cateva zile. Si, pentru ca vehiculele mari sunt ineficiente pentru asta din punct de vedere al consumului, la inceput vom electrifica vanurile din segmentul mediu si abia apoi pe cele mari“, a explicat Volker Mornhinweg. Acesta a precizat ca vehiculele electrice sunt potrivite in special pentru „last mile delivery“, mai ales ca este un segment extrem de previzibil, stiindu-se exact cand si unde trebuie sa ajunga marfa. „In trecut, circa 10% din piata revenea acestui tip de segment de livrare, insa acum este un mega-trend, in special in e-commerce, unde cred ca va ajunge in curand pana la 25%.“
Un alt membru nou in categoria utilitarelor usoare este si X-Class, primul pick-up premium de dimensiune medie din lume, care a avut premiera in iulie in Africa de Sud, dar va fi lansat pe piata la sfarsit de an in Europa si pe alte piete. „Avem deja cateva comenzi, deci ne indreptam in directia buna“, a mai spus Mornhinweg, precizand ca portofoliul se extinde pentru sustinerea cresterii globale, principalele piete vizate fiind cele din America Latina, Africa de Sud, Australia si Europa.
Strategia de actionare a companiei se bazeaza pe trei piloni. Astfel, pe langa extinderea portofoliului se urmareste si extinderea amprentei in toata lumea, prin deschiderea de noi unitati de productie. „In trecut, focusul principal era pe Germania, dupa care am patruns in SUA si pietele din America Latina (Argentina). Mai tarziu, ne-am dublat amprenta in Europa (Spania si Franta), dar avem unitati de productie si in Rusia, pentru piata proprie, iar acum lucrurile se misca bine in China, cu o rata de crestere mare, de 80%, deoarece modelele medii, V-Class si Vito, sunt dorite de clientii chinezi.“
Insa cel mai important pilon este dezvoltarea business-ului, in sensul oferirii unor solutii integrate de transport, astfel incat acestea sa puna umarul la eficientizarea clientilor. „Solutiile integrate nu presupun doar tehnologie, ci si procese. Oferim mobility@vans, pentru flexibilitate, cu servicii inovative de management al flotei. Digital@vans vine la pachet cu conectivitatea si serviciile IoT, eDrive@vans ofera solutii innovative pentru condusul electric, Solutions@vans, pentru gestionarea incarcaturii, pune la dispozitie solutii hardware, de exemplu pentru logistica/servicii last-mile, iar Sharing@vans este cea mai mare oportunitate de optimizare a traficului in orase, prin impartirea transportului in sectorul public sau privat“, a punctat Volker Mohrninweg. Acesta a amintit aici demararea unui joint venture intre MB Vans si start-up-ul american Via, cu investitii de 50 de milioane de dolari. „Fuziunea dintre tehnologia Via si ingineria MB Vans urmareste impartirea curselor la cerere, eficient, sustenabil si accesibil, intre mai multi clienti. Via are deja success in SUA, in NY sau Chicago, iar Londra va fi primul oras european unde se va lansa noul serviciu in 2017. Cred ca acest tip de transport va fi atractiv, mai ales pentru companiile de tip start-up care nu au bani sa investeasca in flote.“

Articole similare