Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul TGE intregeste partea Leului!

Odata cu lansarea noului van bavarez, MAN isi extinde gama de vehicule comerciale si devine astfel un furnizor complet, acoperind sarcini de la 3 la 44 t. Modelul a fost prezentat oficial in cadrul unui test drive extins – MAN Full Range Days – dedicat presei de specialitate. Pe dealurile si drumurile sinuoase din Catalunia, la peste 100 km distanta de Barcelona, am avut astfel ocazia sa cunoastem indeaproape intreaga gama MAN, cu toate noutatile brandului, de la cutia inovativa RIO, prin care vor fi conectate toate camioanele grupului Volkswagen Truck and Bus (MAN, Scania, Navistar), si pana la noul TGX, inclusiv noua autoutilitara pe care am condus-o in diverse configuratii.
 

Prin noul TGE, MAN incearca sa transfere serviciile sale obisnuite, adica cele dedicate transportatorilor cu flote de vehicule medii si grele, catre zona vanurilor, o piata aflata in crestere (se estimeaza o rata de 10% pentru urmatorii trei ani in segmentul C si D – MTMA intre 3 si 6 t), in special datorita boom-ului generat de comertul online. Varianta lui Crafter, MAN TGE, este rezultatul anilor de experienta ai producatorului bavarez in domeniul camioanelor si autobuzelor, alaturi de cooperarea cu diferiti producatori de suprastructuri, o echipa de vanzari dedicata si, nu in ultimul rand, cunoasterea nevoilor clientilor de vehicule comerciale. Comparativ cu VW, care tinteste distributia usoara, MAN vizeaza in principal sectorul de logistica (firme de curierat, livrari expres si coletarie) si de constructii, insa cerintele specifice din industria de comert si transportul de pasageri sunt, de asemenea, aplicatii vizate de noul TGE. MAN spune ca utilitara sa are cel mai mic coeficient aerodinamic din segment, de 0,33, cel mai mic consum de combustibil din clasa – multumita noilor generatii de propulsoare VW – si costuri mici de reparatii si mentenanta, toate acestea ducand la cel mai bun cost total de proprietare.

Capacitate de incarcare de pana la 1,5 t
Pe langa versiunea Panel Van si Passenger Van, gama de modele include variantele sasiu-cabina simpla si dubla. La nivel de ampatament, noul TGE este disponibil in doua variante, trei inaltimi (2.340 mm, 2.575 mm si 2.800 mm) si trei lungimi (5.983 mm, 6.8333 mm si varianta cu consola spate lunga – 7.388 mm). Modelul entry-level incepe de la o maxima total autorizata de 3 t, in timp ce varianta de top ajunge pana la 5,5 t. In total sunt disponibile cinci variante (de 3, 3,5, 3,88, 4 si 5,5 t), iar capacitatea de incarcare, in functie de ampatament si dimensiuni, este si ea considerabila. De exemplu, modelul de 3,5 t cu ampatament scurt si inaltime normala a plafonului poate suporta 1,5 t. Volumul de incarcare are o capacitate ce variaza de la 9,3 la 18,4 m3, acoperind o gama variata de nevoi de transport. MAN TGE este propulsat de o gama noua de motoare diesel de 2 l, care si-a facut debutul anul trecut pe noul VW Transporter. Sunt disponibile patru variante de putere, 100, 130, 140 si 180, despre care producatorul din München afirma ca sunt cele mai economice din segment, cu un consum mediu intre 6,7 si 7 l/100 km, ceea ce insemna emisii de CO2 intre 175 si 184 g/km.

Spatiu si confort la drum lung
Pe autostrazile catalane si drumurile muntoase din zona de test drive am avut oportunitatea sa conducem atat versiunea Panel Van, cat si varianta de sasiu cu cabina simpla, special conceputa pentru constructii, in diverse lungimi si variante de putere, insa impresiile noastre in acest scurt test drive vor fi despre modelul TGE Antracit de 5 t, cu tractiune spate si 180 CP. La prima vedere, noul TGE este doar un Crafter cu logoul leului bavarez, mai ales ca cele doua impart aceeasi platforma, insa exista mici diferente de ordin stilistic, sesizabile in special pentru un client de MAN. Grila radiatorului are o forma masculina, in timp ce ADN-ul vehiculelor grele se poate regasi in forma farurilor trapezoidale, care subliniaza si mai mult identitatea de producator de camioane. Culoarea modelului testat, gri Antracit, adauga o nota de eleganta vehiculului, alaturi de liniile fluide ale caroseriei. La interior primul lucru pe care l-am remarcat a fost usurinta cu care te urci la volan. Exact ca la camioane, inginerii MAN au proiectat un maner de sprijin pe pilonul A, ceea ce face urcarea sau coborarea mult mai usoare. La asta contribuie si multiplele unghiuri la care poate fi deschisa portiera, acest tip fiind special conceput pentru a se asigura ca toti soferii, indiferent de inaltime, pot ajunge la manerul de sprijin. Scaunele robuste si ergonomice, cu tapiterie din material textil, se adapteaza bine la forma corpului si asigura o sustinere laterala ferma, extrem de utila in multele curbe pe care le-am parcurs, avand drept sprijin, pe langa suportul lombar, si doua cotiere, cate una pe fiecare parte a bratului. Pozitia la volan este una potrivita, iar comenzile aflate pe volan ne-au ajutat in termeni de ergonomie. Volanul poate fi reglat atat pe lungime, cat si in adancime, astfel ca vizibilitatea instrumentelor de bord nu a fost obturata. Alaturi de confort, unul din cei mai importanti factori in termeni de potential succes al noului van este spatiul, lucru de care TGE se bucura din plin. Cabina este spatioasa, cu multe locuri de depozitare pentru diverse hartii, telefoane sau chiar laptopuri, incepand de la suportul de pahare aflat in imediata apropiere a soferului si pasagerilor sau spatiile largi din portiera care pot acomoda o sticla mare de apa si terminand cu cele aflate pe plansa de bord. Tot pe bord, in dreapta soferului, se afla o priza de 12V, disponibila in varianta standard. Materialele sunt robuste, cu finisaje de buna calitate, iar culoarea neagra confera un plus de eleganta interiorului. Modelul testat avea oglinzile laterale actionate electric, insa acesta era unul cu un plus de confort, versiunea de baza lipsindu-se de acest buton de control, lucru pe care l-am apreciat ca fiind un dezavantaj.

Articole similare