La inceputul lui iulie, o delegatie ARR a participat, la Bruxelles, la reuniunea Grupei de Lucru pentru Controlul Transportului Rutier de Marfuri Periculoase in UE. Este vorba de un eveniment organizat anual de Comisia Europeana, care vizeaza schimbul de experienta intre autoritatile competente din statele membre UE in ceea ce priveste armonizarea notiunilor si procedurilor de control referitoare la transportul ADR.
Reuniunea a fost la un nivel profesional deosebit, asa cum apreciaza reprezentantii ARR, si, in afara de dezbateri, participantii au efectuat si o actiune de control in portul Anvers.
Printre temele dezbatute s-au numarat arimarea marfurilor, impactul modificarilor din ADR 2011, obligatiile factorilor implicati, transportul deseurilor si prevederile Regulamentului CE 1071/2009, cu accent pe categoriile si tipurile celor mai grave incadrari definite in Anexa IV la Regulament.
Una dintre concluziile reuniunii se refera la faptul ca arimarea marfurilor trebuie sa fie in concordanta cu prevederile standardului EN 12195 (care are 45 de parti si, in forma actualizata, poate fi achizitionat in limba romana de la ASRO, incluzand un model de fisa a modului de efectuare a arimarii incarcaturilor care poate fi pastrata la bord) si Ghidului UE de bune practici pentru arimarea incarca turilor, care in Romania sunt impuse prin normele aprobate prin OMTCT 1892/2006.
Iar dupa analiza unor studii de caz privind transportul deseurilor s-a ajuns la concluzia ca acest transport este supus prevederilor ADR si, in acelasi timp, legislatiei nationale din fiecare stat, necesitand astfel o autorizare suplimentara a deseurilor, ceea ce poate ingreuna operatiunea de transport.
Urmatoarea reuniune de acest tip se va organiza tot la Bruxelles, in septembrie, sub egida organizatiei europene Euro Controle Route (ECR), si va avea ca tema controlul modului de ambalare a marfurilor periculoase.