Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prime pentru casarea utilitarelor usoare

In premiera pentru programul „Rabla“, microbuzele de pana la 22 de locuri (M1) si vehiculele de transport marfa de pana la 3,5 t (N1) devin eligibile pentru casare, insa primele obtinute nu pot fi utilizate pentru achizitionarea unor vehicule similare noi, ci doar pentru masini cu emisii de CO2 de maximum 130 g/km. Noul program prevede ca firmele vor fi monitorizate si obligate sa inmatriculeze masinile noi pe numele beneficiarilor, in caz contrar riscand sa piarda sumele de bani acordate. „Rabla” a demarat la mijlocul lui martie, lansarea avand loc la Remat Bucuresti Sud SA, unde, din 2010 si pana anul trecut, au fost scoase din uz 50.000 de vehicule prin programul de stimulare a innoirii Parcului auto national.
 

Editia cu numarul XIV a programului „Rabla’” a demarat cu doua luni mai devreme fata de sesiunea din 2017, alocarea financiara fiind de 253 de milioane de lei, din care 133 de milioane merg catre „Rabla Clasic“ (pentru achizitia a circa 19.000 de vehicule noi) si 120 de milioane lei catre „Rabla Plus“ (pentru 2.000 de masini electrice). „Persoanele fizice pot merge la producatorii validati pentru a-si achizitiona un autovehicul nou, cu emisii scazute, in locul celui vechi, poluant. Si persoanele juridice pot depune dosare de acceptare la Administratia Fondului pentru Mediu, in conditiile Ghidului de finantare, pana pe 28 septembrie 2018“, a declarat ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, in cadrul conferintei de lansare a programului guvernamental.

Articole similare