La inceputul lunii trecute, Daimler Buses, a lansat autobuzul Citaro 100% electric, din care un lot va fi livrat in cateva luni operatorului Rhein-Neckar, pentru ca la finalul anului sa intre in productia de serie. Principalele sale atuuri sunt managementul foarte bun al sistemelor de incalzire si de aer conditionat – mari consumatoare de energie – care permite o autonomie ridicata si faptul ca este realizat pe platforma Citaro, un model foarte bine primit pe piata, din care s-au vandut pana acum peste 50.000 de unitati.
Numeroase orase solicita deja autobuze electrice si in acest context una dintre intrebarile la care a trebuit sa raspunda Daimler in ultimul timp a fost de ce tocmai liderul de piata nu ofera o astfel de solutie. De acum ea exista si intarzierea a fost motivata prin aceea ca „scopul nostru a fost sa oferim cel mai bun autobuz electric, nu sa-l oferim primii“, asa cum declara Gustav Tuschen, head of product engineering Daimler Buses. „Si acum avem un produs care poate nu este cel mai bun din toate punctele de vedere, dar este cel mai echilibrat din punctele de vedere care conteaza.“