Scania a creat o companie proprie de vanzari si service in Japonia, schimband astfel statutul aliantei cu producatorul japonez de camioane si autobuze Hino. Potrivit lui Martin Lundstedt, Head of Franchise and Factory Sales, decizia de a limita pe viitor cooperarea intre cele doua companii la o relatie de tipul client-furnizor a fost luata in comun de Scania si Hino.
„Schimbul de cunostinte la nivel strategic de care ne-am bucurat de-a lungul anilor in colaborarea cu Hino a fost foarte valoros, mai ales in privinta emisiilor si a tehnologiilor hibride”, a mai spus reprezentantul Scania. Scania va ramane distribuitorul vehiculelor de tonaj mediu Hino in Coreea de Sud, ocupandu-se de activitatile de vanzari si service.
Din 2007, Scania Coreea a livrat aproximativ 1.000 de camioane Hino, iar in tara de origine producatorul japonez va fi in continuare responsabil de furnizarea de piese si service pentru cele aproximativ 400 de unitati livrate de Scania in Japonia din 2003 pana in 2010.
Prin deschiderea propriei companii de vanzari si service in Japonia, Scania se va concentra initial pe cresterea vanzarilor de vehicule pe segmentele de nisa, inclusiv cel de camioane grele.
Potrivit reprezentantului Scania, pe termen scurt, cel mai mare potential il are vanzarea de vehicule speciale.
Ca urmare a deficientelor infrastructurii japoneze, aparute din cauza dezastrului provocat de valul tsunami, exista o cerere crescuta de generatoare de energie electrica, precum si de echipamente industriale pentru utilizare in activitatea de reconstructie.