Propunerea de Lege speciala pentru aplicarea Directivei detasarii nr. 71/1996 in transporturile rutiere
• Excluderea transportului bilateral
– Excluderea unei singure operatiuni de transport rutier international „cross trade” (incarcarea din si descarcarea in alte tari decat cele de stabilire a operatorului) in timpul cursei dinspre sau catre tara de stabilire
Sau
– Excluderea a doua operatiuni de transport rutier international „cross trade” in timpul cursei dinspre tara de stabilire + excludere a zero operatiuni „cross trade” in timpul cursei catre tara de stabilire
Sau
– Excluderea a zero operatiuni „cross trade” in timpul cursei dinspre tara de stabilire + excluderea a doua operatiuni „cross trade” in timpul cursei catre tara de stabilire.
In cazul operatiunilor „cross trade”, aceasta excludere se aplica numai daca vehiculul este echipat cu tahograf inteligent (cel mai tarziu pana in 2024).
Revizuirea regulamentului n. 561 privind Timpii de conducere si de odihna
• Perioada de referinta de patru saptamani
– In cazul efectuarii a doua perioade succesive de repaus saptamanal reduse = intoarcerea acasa a soferului in a treia saptamana;
– In cazul unei perioade de repaus saptamanal redusa si a unei perioade de repaus saptamanal normale dupa aceasta = intoarcerea soferului acasa in a patra saptamana;
• Repausul saptamanal normal interzis in cabina
Modificarea regulamentului 1072/2009 privind accesul la piata de transport rutier de marfa – cabotaj
• 7 zile/3 operatiuni – regim curent pentru cabotaj
• perioada de restrictie (cooling-off) de 5 zile
• nicio intoarcere obligatorie a vehiculului.
Acest compromis a fost respins de ministrii de transport din Bulgaria, Croatia, Irlanda, Letonia, Lituania, Malta, Polonia si Ungaria. Romania s-a abtinut. Compromisul a fost adoptat cu votul majoritatii calificate a ministrilor de transport din 19 state membre. Pentru respingere mai era necesar votul impotriva a inca patru tari.
Sursa: UNTRR