Desi in ultima perioada piata auto chineza a inregistrat o evolutie spectaculoasa, in 2012 cresterea a fost foarte redusa. Cu toate acestea, jucatorii de pe piata considera ca o crestere de 6-8% pe an nu ar fi greu de atins, pentru ca numarul de vehicule pe cap de locuitor este inca redus. Insa piata va trebui sa dobandeasca un plus de agilitate, in urmatorii ani fiind preconizate foarte multe fuziuni, ca unica solutie de supravietuire a producatorilor din sectorul auto, independenta devenind deja extrem de costisitoare, indiferent ca vorbim de companii particulare sau de stat.
Aceste colaborari vor avea insa nevoie, pe de o parte, de sustinerea administratiei, in conditiile in care mai multe orase, din cauza presiunii exercitate asupra infrastructurii, au inceput sa limiteze numarul vehiculelor care circula, iar pe de alta, de norme mai flexibile, care sa ajute producatorii chinezi sa intre si pe alte piete, evident, pe baza unui know-how al producatorilor din vest.
Asa cum se vede din exterior, industria chineza pare ca ofera o serie de oportunitati, mai ales ca guvernul si-a exprimat public sprijinul pentru industrie, iar consumatorii au manifestat un interes profund fata de automobile. Cu toate acestea, consumatorii chinezi nu sunt la fel de interesati de brandurile autohtone – care au inregistrat numai in prima jumatatea a anului trecut o scadere de 10% – cum sunt interesati coreenii de brandurile proprii, acestia asteptand ca producatorii chinezi sa adopte masuri de imbunatatire a calitatii produselor.
Piata auto va inregistra cresteri minime
In deschiderea Forumului Global Media desfasurat anul trecut sub egida „Descoperirea made in China”, jucatorii de pe piata auto chineza au adus in atentie faptul ca, pentru a putea supravietui, pentru producatorii chinezi exportul devine o necesitate. Si asta in conditiile in care producatorii vest-europeni se duc sa produca in China doar pentru piata chineza! Oricum, chinezii au lucrat mult in ultimii ani pentru a imbunatati calitatea produselor, in special dupa epoca data de „razboiul preturilor”, cautand acum sa imbogateasca brandurile prin adaugarea de noi modele, mai performante, la preturi competitive atat pentru China, cat si pentru strainatate.
Industria auto din China se afla in prezent in pole position alaturi de alte piete aflate in dezvoltare si, desi cresterea a fost franata in ultima perioada, piata inca prezinta potential pentru multi producatori. Astfel, in 2013 se asteapta ca piata auto din Mexic sa creasca cu 13%, cea din Brazilia cu 9%, din Turcia cu 13,5%, iar cea din Indonezia cu 30%. De asemenea, in 2014 piata din Rusia ar putea creste cu 32%, in vreme ce pentru India este asteptata crestere cuprinsa intre 9 si 11%, iar pentru continentul african o medie de 10%, cu Nigeria in top (+15%).
…