Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se schimba legea privind functionarea scolilor de soferi

Cele mai multe accidente au la baza factorul uman, drept pentru care este importanta revizuirea reglementarii activitatii scolilor de soferi si schimbarea modului in care se face pregatirea cursantilor. Astfel, a fost elaborat un proiect de act normativ in acest sens, ce urmeaza sa fie adoptat prin ordin de ministru. In prezent, activitatea scolilor de soferi este puternic afectata de instructorii „pirati“, care nu sunt controlati de nimeni si fac evaziune fiscala. Din cauza preturilor mici pe care acestia le practica, scolile de soferi sunt nevoite sa mearga si ele de multe ori sub costuri, respectiv sa gaseasca tot felul de solutii pentru a supravietui.

Si totul in dezavantajul viitorilor soferi.

Permisivitatea legislatiei privind functionarea scolilor de soferi si a instructorilor auto autorizati nu afecteaza doar mediul concurential din acest sector de activitate, implicatiile depasesc sfera financiara, respectiv prejudicierea statului cu sume importante de bani, provenite din taxele si impozitele care ar trebui achitate lunar de agentii economici. Pentru ca soferii care ies in trafic nepregatiti reprezinta un real pericol public.
„Din pacate, la noi nu functioneaza principiile anglo-saxone, unde se controleaza rezultatele activitatii prestate, fara a se impune conditii foarte stricte si anevoioase si autorizare“, a explicat Sorin Cristian, director general adjunct ARR.
In vederea stabilirii problemelor care trebuie remediate in functionarea scolilor de soferi, a instructorilor autorizati si a evaluarii candidatilor pentru obtinerea unui permis de conducere au fost organizate focus-grup-uri la care au participat reprezentanti ai scolilor de soferi, ai Automobil Club Roman (ACR) etc. si o parte dintre concluzii au coincis cu constatarile facute din viata de zi cu zi: preturile mici practicate de unele scoli de soferi sau de majoritatea instructorilor care functioneaza ca persoane fizice autorizate se datoreaza faptului ca nu se efectueaza decat o parte din orele de practica si deloc cele de teorie.
Noua reglementare are la baza cateva principii fundamentale: siguranta rutiera, libera concurenta si, cel mai important, principiul asumarii individuale. Mai exact, un instructor nu poate face doar instruirea practica, ci si teoretica, pentru ca va raspunde integral de pregatirea cursantului. Scoala de soferi, la randul ei, in functie de dotarile si de pregatirea pe care o are, poate face scolarizare pentru orice categorie de soferi. Insa instructorii autorizati nu vor mai putea instrui decat soferii pentru autoturisme. Daca totusi sunt instructori autorizati care nu doresc sa faca pregatirea teoretica a cursantilor, pentru acestia exista posibilitatea de a lucra cu contract de munca pentru o scoala de soferi, cu masina proprie in contract de comodat, cu conditia ca vehiculul sa nu fie folosit decat de catre instructorul respectiv, nu si de altii de la scoala.

Articole similare