Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Exista inca posibilitati nebanuite de reducere a costurilor

Cartrans Preda a fost in 2012 una dintre cele mai profitabile companii de transport din Romania, iar la acest rezultat s-a ajuns prin continuarea eforturilor de reducere a costurilor, dar si prin mentinerea tarifelor la un nivel decent si cautarea destinatiilor celor mai avantajoase. Cel mai mult in ultimul timp s-a lucrat la mentalitatea soferilor, care, chiar si dupa toate rezultatele bune de pana acum, sunt inca un… rezervor de optimizare a consumului, daca stii cum sa-i motivezi. Dar si din planificarea riguroasa a intretinerii masinilor si anvelopelor se pot face economii interesante.

Trebuie doar pasiune pentru analiza utilizarii flotei si pentru interpretarea rezultatelor si deschidere catre discutii cu beneficiarii de transport, astfel incat sa anticipezi miscarile de pe piata in viitorul apropiat.

Privind la anul care tocmai s-a incheiat, Decebal Popescu, directorul general Cartrans Preda, apreciaza ca veniturile bugetate initial aproape ca au si fost realizate. „Am facut din 2012 un an in care sa-mi permit sa fac restructurari de soferi, pentru a opri furtul de motorina si alte scurgeri de bani.“ De altfel, tot pentru indeplinirea acestui obiectiv – care e principala prioritate pentru cei mai multi transportatori – in 2011 compania a inchis statiile de motorina din curte si din frontiera si a externalizat alimentarea cu combustibil.

Carburantul, in continuare in centrul preocuparilor
In 2012, deoarece avea o flota noua, deci estima cheltuieli mai mici cauzate de probleme tehnice, Decebal Popescu s-a gandit, asa cum declara, ca isi permite sa stea, la nevoie, cu 10-15 camioane pe dreapta, in cazul in care nu ar fi avut soferi suficienti pana termina „epurarea” colectivului, pastrandu-i numai pe cei care intelegeau strategia firmei de a conduce economic si a castiga bani din bonusuri, nu din furtul de motorina. „Si asta s-a si intamplat, dar intr-o masura mult mai mare decat mi-am propus: in perioada aprilie-iunie am avut si 30 de camioane trase pe dreapta din cauza lipsei de soferi care sa se incadreze in noul tipar stabilit de noi. Insa pana la urma efectul a fost pe masura planurilor initiale, ba chiar mai bun: consumul mediu al flotei la final de an a scazut cu 2 l/100 km, de la 31 la 29 l/100 km, ceea ce e foarte bine pentru Romania.“
Apoi situatia a inceput sa se indrepte, deoarece soferii au inteles ca managerul firmei e decis sa respecte ce a spus la final de 2011 si sa faca ordine in anumite practici sau defecte… profesionale si au crezut si in promisiunile acestuia ca in 2013 situatia va fi si mai dura pentru cei care nu-si vad de treaba, dar si beneficiile vor creste pentru cine merita. „La Cartrans avem un sistem de premiere la vedere prin suplimentarea diurnelor, in functie de cum conduc si cum se comporta in general soferii in activitatea lor zilnica, si asta a fost schimbarea majora pe care am facut-o in 2012 si care  …

Articole similare