Plasat in categoria 12-18 t, Volvo FL este usor de manevrat si flexibil, dar indeajuns de mare pentru a aduce profit.
Camionul are ampatament de 3.070-6.800 mm si este disponibil cu trei variante de sasiu: FL L 4×2 de 12-16 t pentru distributie sau transport pe sosele bune, FL M 4×2 pentru constructii (basculante usoare cu suspensie ranforsata), si FL H 4×2 de 18 t pentru transport pe sosele bune, cu sarcina utila mai mare. Lantul cinematic dispune de un motor de 7 l, care dezvolta 240, 260 sau 290 CP si un cuplu generos.
Camioanele sunt echipate cu schimbator de viteze manual cu sase sau noua trepte, cu transmisie automata sau ISync, aceasta din urma oferind un confort ridicat soferului mai ales in trafic aglomerat, cu opriri si porniri repetate.
FL beneficiaza de Cruise-Control si frana pe evacuare cu trei trepte. Micutul FL are frane disc pe ambele axe, EBS si chiar sistem de asistenta la plecarea din rampa – Hill start.
Cabina FL are design aerodinamic si este disponibila in trei variante: de zi, de 2.100×1.600×1.630 mm, confort, de 2.000 mm lungime, cu spatiu pentru odihna, si pentru echipaj, de 2.980 mm lungime, cu spatiu pentru 6-7 pasageri.
Volvo FE este adaptat transporturilor regionale, colectarii deseurilor, aplicatiilor usoare in constructii si transportului bunurilor refrigerate, cu sarcini maxime intre 18 si 26 t. FE este un camion silentios, cu un consum mic de combustibil si emisii de noxe reduse. Sasiul este disponibil in patru versiuni de baza: autotractor sau autosasiu 4×2 (cu mase totale maxime autorizate de pana la 19 t sau 26-44 t in combinatii) si autosasiu 6×2 si (22-26 t, respectiv 26-44 t in combinatii) si 6×4 (24-26/32-44 t). Cutia automatizata I-Sync este disponibila si pentru autotractoarele FE, combinata cu motorul Volvo D7 Euro 5, de 7 l si 260 CP, care dezvolta un cuplu maxim de 1.010 Nm.
Cabina FE, cu deflectoare pe acoperis si partile laterale si capace aerodinamice pentru roti, este disponibila tot in trei modele: de zi, de 1.600×2.300x 1.620 mm, pentru o lungime maxima destinata incarcaturii, confort, lunga de 2.000 mm, cu spatiu pentru un pat, si de dormit, de 2.200 mm, pentru operatiuni de durata.
FL si FE propun trei pachete de echipare, adaptate la diverse domenii de activitate: Distributie (dispune de geamuri actionate electric si inchidere centralizata cu telecomanda), Distributie+ (ofera mai mult confort si siguranta, datorita sistemelor de climatizare, geamului lateral suplimentar de pe usa pasagerului si treptelor iluminate), si Profesional (proiectat pentru servicii de urgenta, dispune de climatizare, covorase de cauciuc si oglinzi reglabile electric).
FL ofera numeroase spatii de depozitare, iar confortul soferului este sporit de suspensia pneumatica a cabinei. FE este si mai generos la acest capitol, oferind compartimente in spatele scaunului soferului (deschis, care joaca si rol de scut impotriva atingerii accidentale, daca se monteaza aeroterma), pe tunelul motor (blocabil, spatios, cu partea superioara plata, pentru a putea fi folosit ca suport pentru bloc-notes, pentru cabine fara bancheta de dormit), in partea superioara a acestuia (cu capac). Iar cabinele de dormit dispun si de compartiment de depozitare pe tunelul motor, in continuarea peretelui din spate, deschis sau cu sertar pentru documente, precum si, optional, cu frigider de 28 l. Deasupra parbrizului se afla un raft cu trei compartimente si spatiu pentru echipamente electrice, iar usile si panoul de instrumente pot sustine si ele documente, cani de cafea sau sticle de racoritoare.
Din vechea gama Volvo FM s-au desprins in 2010 doua modele de camion,
FM pentru distributie regionala si FMX pentru constructii, despre care puteti afla mai multe citind articolul dedicat lansarilor de camioane din 2010.
Volvo FH si FH16 sunt recunoscute pentru performantele in transportul pe distante lungi. Puternic, dar economic, cu o manevrabilitate foarte buna, FH este un vehicul rapid, eficient si profitabil.
FH este disponibil cu cabina de zi, de dormit, Globetrotter si Globetrotter XL, aceasta din urma cu inaltime mai mare, pentru mai mult spatiu de depozitare si spatiu de odihna chiar si pentru doi soferi. Camionul este echipat cu motor D13C de 420, 460 sau 540 CP.
Volvo FH16 este propulsat, din 2009, de motorul D16G de 700 CP, cu turbocompresor si intercooler, cu un cuplu de 3.150 Nm la 1.000-1.550 rpm, si cu performante foarte bune in situatii dificile de drum si la urcarea pantelor, in conditiile pastrarii aceluiasi consum de carburant. Motorul este disponibil si cu 540 sau 600 CP. Camionul poate avea cabina de dormit, Globetrotter sau Globetrotter XL.