Asa cum remarca importatorii de semiremorci din Romania, cele mai uzuale sisteme antifurt folosite la noi sunt prelatele-plasa, dar nici pentru acestea nu e o cerere foarte mare, cu toate ca pretul este cu doar cateva sute de euro mai mare decat al unei prelate standard. Nici pentru sistemele de monitorizare a semiremorcilor si a incarcaturii nu exista un interes deosebit, decat poate din partea marilor companii de logistica, obisnuite sa le foloseasca pe flotele din strainatate. Iar in ceea ce priveste sistemele mai sofisticate pentru securizarea dubelor si a marfurilor mai scumpe, ele sunt obligatorii pentru transportatorii de electronice sau tutun.
Singurul sistem antifurt pe care-l foloseste Kögel, prelata antivandalism, se monteaza pe toate tipurile de semiremorci cu prelata si consta dintr-o insertie metalica sub forma de tesatura patrata in structura prelatei. Aceasta poate sa aiba ochiul de 160×160 mm sau 300×300 mm si este prevazuta pe o inaltime de la 1.200 la 2.000 mm. In functie de marimea ochiurilor si de inaltimea tesaturii, costul suplimentar se ridica la 150-450 de euro. Sistemul este disponibil de circa doi ani, asa cum precizeaza Michael Hochstaffl, administratorul Hochstaffl Romania, importatorul semiremorcilor Kögel in tara noastra, dar pana acum nu a fost vandut la noi. „Insa ne este solicitat tot mai mult in ultima vreme.“ Sistemul nu se poate monta ulterior, ci este o insertie furnizata doar de producatorul prelatei.
Hochstaffl nu ofera sisteme de monitorizare a semiremorcilor noi Kögel decat in cazul in care acestea din urma sunt vandute prin intermediul finantatorului Nutzfa- hrzeuge Leasing din Austria si primesc sisteme GPS de urmarire.
Krone propune prelata antifurt Sio Steel, cu plasa in interior, cu inaltime de circa 1,2 m si ochiuri de circa 180×180 mm, sau alte modele, cu plasa sudata, cu inaltime de circa 1,8 m si ochiuri de 150x 150 mm, cu plasa de sarma de 1,8 m inaltime si ochiuri de 200×200 mm. Din oferta Krone mai fac parte si prelate care protejeaza incarcatura: un model care are densitatea de 850 gr/ m, plasa de chingi orizontale si verticale de maximum 600 mm si catarame de prindere, unul cu prelata de 850 gr/m, cu retea de curele si dispozitive verticale de prindere din otel de 50×0,8 mm, si unul cu sectiuni din aluminiu integrate in prelata de 850 gr/m.
In plus, Semiremorca Inteligenta de la Krone inglobeaza mai multe solutii inovatoare de transport: Krone Telematics, care include sistemul de inregistrare a temperaturii de-a lungul cursei Telematics Cool TR, si senzori certificati de temperatura in spatiul de marfa, care trimit toate informatiile referitoare la temperatura catre Krone Telematics, care le trimite mai departe la serverul Krone Telematics la intervalele de timp solicitate de client.
Informatiile stocate pot fi afisate prin intermediul portalului Krone Telematics, iar …