Luna trecuta, Tranzit a organizat in premiera o expo-conferinta la Bacau, la care au participat circa 250 de reprezentanti ai firmelor de transport din zona Moldovei, inclusiv din Republica Moldova, ai caselor de expeditii si firmelor de logistica ce si-au ales Bacaul ca hub regional pentru operatiunile de cross-docking, furnizori de servicii si produse pentru companiile de transport.
Printre subiectele care au animat cel mai mult discutiile s-au numarat noua taxa de drum din Ungaria, cea mai scumpa din Europa dupa cea din Elvetia, care va intra in vigoare de la 1 iulie, conditiile dificile de tranzit al vamilor de N-E ale Romaniei si depasirea timpilor de conducere si odihna in cazul asteptarilor lungi in vami, mersul negocierilor dintre asociatiile profesionale ale transportatorilor si reprezentantii Ministerului Transporturilor, indicatorii de performanta ceruti de beneficiarii de transport furnizorilor lor de servicii de transport si modalitatile de a ne pazi de tepe si de furturi din camioane, in conditiile in care criza economica a facut mai numeroase si mai bine organizate atacurile camioanelor, in special asupra acelora care transporta bunuri de valori mari.
Discutiile purtate pe parcursul a doua zile in sala amfiteatru a modernului centru de afaceri si expozitii din Bacau au avut loc in paralel cu o expozitie generoasa de camioane si semiremorci, disponibile si pentru test drive pentru toti doritorii.
Conferinta Tranzit a prilejuit, de altfel, si lansarea noului Volvo FH in Moldova.
Numarul mare de participanti, precum si interesul celor prezenti pentru subiectele abordate in cadrul conferintei, vor transforma evenimentul Tranzit intr-unul anual, acordand astfel zonei Moldovei aceeasi importanta ca si celorlalte regiuni ale tarii, chiar daca mai dezvoltate din punct de vedere al investitiilor. Moldova reprezinta un punct de interes pentru transportatorii mai seriosi de peste Prut, care isi deschid aici filiale pentru a profita de oportunitatile prezentei intre tarile din fostul bloc sovietic si Uniunea Europeana. Singura problema raman posibilitatile de lucru ale soferilor moldoveni in Romania, putine in lipsa dublei cetatenii. Pe de alta parte, fara a cunoaste limba rusa si „obiceiurile“ locului, soferii camioanelor romanesti nu pot face fata curselor catre Est.
O parte din discutiile de la Bacau se regaseste in articolele din acest numar al revistei Tranzit, restul urmand sa fie tiparit in numarul din august.
Multumim tuturor participantilor si mai ales partenerilor nostri pentru acest eveniment.