Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Angajatii ISCTR nu vor statut de functionar public

Pana la modificarea HG 69/2012 (de la a carei adoptare au trecut aproape doi ani), in vederea diminuarii cuantumului amenzilor, ISCTR este bombardat cu nemultumiri din partea operatorilor, sanctionati usturator si conform legii pentru cele mai mici abateri. In acelasi timp, exista probleme in functionarea celorlalte institutii aflate in subordinea MT, respectiv ARR si RAR, care nu se mai ajung cu banii din cauza sumelor pe care trebuie sa le vireze in contul ISCTR.
 

Nu in ultimul rand, institutia de control mai este acuzata de faptul ca nu va putea tine pasul cu flota prea mare de vehicule supuse controlului, odata cu licentierea utilitarelor usoare si a masinilor de 8+1 locuri.

Inca de la infiintarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) au aparut numeroase nemultumiri, cu toate ca initial operatorii de transport au fost cei care au solicitat o singura institutie de control, dedicata acestei activitati si independenta de partea de licentiere, autorizare, inspectie tehnica etc. Este adevarat ca si legislatia privind sanctiunile si amenzile aferente a fost facuta pe genunchi si, desi s-a recunoscut inca de la inceput ca s-a exagerat si ca se impune schimbarea, mai avem putin si se fac doi ani de cand HG 69/2012 si-a intrat in drepturi.
Deputatul Lucian Sova, membru in Comisia de Industrii si Servicii, a depus in Parlament un proiect de lege prin care se doreste punerea in ordine a unor probleme care au ramas nerezolvate in ceea ce priveste activitatea ISCTR. Este vorba de finantarea ISCTR, dar si de statutul functionarilor din cadrul institutiei de control, atat din perspectiva atributiilor si responsabilitatilor, cat si a competentelor. „De asemenea, trebuie extinse competentele privind controlul pe tot ce inseamna activitati de transport rutier si conexe acestuia. ISCTR ar trebui sa poata controla pe toate domeniile supuse autorizarii sau licentierii din partea Ministerului Transporturilor, de la scoli de soferi, institute de formare profesionala, taximetrie, pana la transportul international. Autoritatea Rutiera Romana trebuie sa evalueze situatia fiecarui operator privind accesul la profesie si la piata de asa maniera incat sa le dea sau sa nu le dea licentele, iar Registrul Auto Roman sa se ocupe de sectorul tehnic. Si asta pentru ca mai sunt segmente de activitate unde toate responsabilitatile au ramas in sfera de competenta a aceleiasi institutii. Atat ARR, cat si RAR au probleme serioase privind finantarea. M-am consultat si cu reprezentanti ai Curtii de Conturi privind legalitatea acestor tranzactii financiare, si cu experti din domeniul fiscal, si cu persoane din ARR si RAR, iar in expunerea de motive a proiectului de lege sustin ca finantarea ISCTR ar trebui facuta de la bugetul de stat si nu din fondurile ARR si RAR. La fel cum este statutul inspectorului fiscal sau al ofiterului de garda financiara, al vamesului sau al politistului, ar trebui sa fie si statutul inspectorului ISCTR. …

Articole similare