Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford Cargo va reintra in Romania cu propriul motor Euro 6

Ford Otosan a intrat in Romania in 2005 si pana in 2008 a vandut la noi circa 500 de unitati, asa cum isi aminteste Ercan Emrah Duman, truck operations manager marketing, sales& services in cadrul Ford Otomotiv Sanayi. „Romania era pe atunci o piata foarte buna, ajunsese la 12.000 de camioane grele noi inmatriculate intr-un an, dar vanzarile noastre au fost sub nivelul pe care l-am estimat, pentru ca aveam o gama restransa de produse si ce ofeream noi nu era solicitat:
 

pentru a avea succes in Romania trebuia sa vinzi camioane 8×4 cu basculanta sau mixer de beton, cu motor de 400 CP, si noi nu aveam, sau autotractoare cu motor mai mare, si nu aveam nici din acestea, asa ca ofeream mai ales modele pentru transport pe sosea, cu motoare mici, sau vehicule din gama medie, pentru municipalitati, in special gunoiere. Asa ca am decis sa iesim de pe piata.“
Dar, dat fiind faptul ca Romania este una dintre cele mai importante economii din regiune, Ford Otosan isi propune sa o abordeze din nou, fie printr-un distribuitor, fie prin propria organizatie, cand va fi gata noua sa gama cu motoare Euro 6, adica cel mai tarziu la jumatatea lui 2015. Compania se va concentra tot asupra vehiculelor municipale, „care au fost mereu punctul nostru forte in Romania“, dar si asupra vehiculelor de constructii, 6×4 si 8×4, si a autotractoarelor, „pentru ca acolo sunt volumele cele mai mari“.
In regiune, Ford Otosan mai e prezent in Bulgaria, Grecia, Republica Moldova si tarile foste iugoslave, dar acestea nu au deloc potentialul Romaniei. Piete mai importante sunt Rusia (unde sunt oferite camioane adaptate pentru temperaturi joase), cu circa 400 de unitati in 2012 – cand a fost insa un an dificil, din cauza noului regim al taxelor, cu 20-25% taxe vamale si 6.000-8.000 de euro taxa pentru importatori – dar si Ucraina, Azerbajdan, Georgia si mai ales Turkmenistan (aproape de nivelul Rusiei) si Orientul Mijlociu …

Articole similare