In urma unei investitii de 17 milioane de euro, din care 13 milioane de euro grant guvernamental, Rombat a inaugurat la sfarsitul lui septembrie, in prezenta premierului, a numeroase autoritati locale si centrale si a unui reprezentant Metair, o noua hala, de 5.000 m3, pregatita pentru a produce anual 700.000 de baterii pentru autovehicule cu tehnologie start&stop si frana regenerativa. Datorita acesteia, compania bistriteana va ajunge la o capacitate de 3,3 milioane de baterii/an, iar numarul angajatilor va creste pana la 700.
Hala este deja functionala, dar acolo se produc deocamdata baterii conventionale, asa cum declara directorul general Ioan Repede. Din noile modele au fost fabricate cateva loturi, pentru testare, dar productia la scara industriala asteapta sa existe si cerere. Deocamdata doar masinile noi sunt astfel echipate si abia dupa patru ani va exista cerere si de pe segmentul after market, „iar noi suntem flexibili, pregatiti sa reducem in timp productia de baterii conventionale si sa crestem volumul celor noi“.
Cele 700.000 de unitati/an reprezinta capacitatea maxima lucrand in trei schimburi, dar deocamdata exista doar doua la atelierul de formare si cate unul la pastare si placi. In ceea ce priveste hala veche, acolo de lucreaza deja in trei schimburi, cu atat mai mult cu cat se apropie iarna, un sezon foarte bun pentru vanzarea de anvelope.
In viitorul apropiat, compania isi propune sa mai investeasca in pregatirea personalului si in cresterea capacitatii laboratorului de testari, pentru a face fata si la produsele viitoare.
Rombat a vandut anul trecut 2,050 milioane de baterii, anul acesta estimeaza ca va ajunge la 2,3 milioane, iar in 2014, la 2,6 milioane.
Dintre ele, circa 20% ca numar de unitati sunt pentru prima echipare. Ca valoare, acestea reprezinta mai putin, pentru ca producatorii de autovehicule au putere mai mare de negociere, dar si pentru ca pentru after market Rombat livreaza si baterii de camioane, care