In transportul, ca si in productia de cereale din Romania, nu sunt doi ani la fel, astfel ca pentru importatorii de semiremorci specializate este destul de greu sa faca estimari sau sa alcatuiasca stocuri. 2013 a adus o productie foarte buna comparativ cu anii anteriori, dar putine firme au achizitionat vehicule noi, iar dintre cele care au facut-o, multe s-au orientat spre unele cat mai ieftine. Dupa ce se vor reglementa insa pretul cerealelor si tarifele de transport pe piata romaneasca putem spera la o maturizare a clientilor care sa le permita si importatorilor o pregatire mai temeinica in vederea comenzilor, dat fiind faptul ca, si aici, termenul de livrare este un alt argument care poate inclina balanta in favoarea unei marci sau a alteia.
Pentru transport de cereale, CTE Trailers propune semiremorci basculabile Meiller de 52 sau 57 m3, din care anul trecut a vandut 59 de unitati noi, iar dupa primele opt luni din 2013, 20. Compania a avut sapte astfel de vehicule pe stoc, dar la final de octombrie mai avea doar doua, si pentru cele care nu se afla in tara termenul de productie este de 6-8 saptamani. Compania a avut, si in 2012, si in 2013, clienti care au achizitionat mai mult de 10 unitati. Asa cum remarca Adrian Anghelea, director de vanzari in cadrul CTE Trailers, in luarea deciziei de a achizitiona o semiremorca pentru transport de cereale clientii tin cont mai ales de volumul si greutatea proprie ale acesteia.
Eugen Stan, director de vanzari Schmitz Cargobull, arata ca pentru transport de cereale se folosesc …