Pentru a atinge standardul Euro 6, motoarele Cummins ISB vor folosi o combinatie intre sistemul de recirculare a gazelor de emisie (EGR) si turbina cu geometrie variabila (VGT), la care se adauga noul sistem de post-tratare a gazelor, care incorporeaza filtrul de particule (DPF) si reducerea catalitica selectiva (SCR). Designul SCR patentat de Cummins pentru SCR foloseste tehnologie Copper Zeolite, pentru o eficienta foarte mare a conversiei, chiar si la temperaturi scazute.
Sistemul CPF va gestiona procesele de regenerare fara a fi necesara interventia soferului, care nici nu va sesiza cand se realizeaza acest lucru. Duza ermetica de dozare a AdBlue este integrata in sistem, pentru mai multa eficienta si durabilitate.
Disponibile in variante de la 150 la 310 CP, motoarele Cummins ISB sunt ideale pentru camioanele din gama medie, autobuzele single si supra-etajate si autocare. Propulsorul ISB4.5 cu patru cilindri poate dezvolta pana la 210 CP, ofera o putere foarte buna comparativ cu raportul de greutate si un cuplu maxim ridicat, de 760 Nm.
Motorul IBS de 6,7 l, cu sase cilindri, este disponibil in variante de pana la 310 CP pentru camioane si autocare, respectiv pana la 280 CP pentru autobuze. Cuplul maxim ramane la un nivel ridicat, de 1.100 Nm.
Ca parte a programului de dezvoltare de trei ani, motoarele Cummins ISB Euro 6 au incheiat cu succes perioada de testare de 30.000 km, din care patru saptamani au fost dedicate exploatarii in conditii de temperaturi extreme in Suedia si Norvegia. Au fost parcursi 6.000 km in conditii dure de operare, la temperaturi de pana la -29 OC. Pentru teste au fost utilizate doua camioane, unul avand masa maxima autorizata de 18 t si fiind propulsat de motorul ISB6.7, …