La aproape doi ani de la declararea insolventei, Galassini Romania incearca sa eficientizeze activitatea de transport pentru ca lupta pe piata este apriga, tarifele tot scad, iar marjele de profit sunt aproape de zero. Initial a fost reducerea de costuri, iar acum principala preocupare este scaderea numarului de kilometri in gol. Pe de alta parte, logistica, una dintre celelalte activitati derulate de companie in Romania, este mai profitabila, depozitele sunt pline si daca va fi nevoie se va investi in extinderea acestora.
Grupul Galassini are o prezenta importanta in Romania si tara-mama, in Udine, unde sunt organizate grupajele, insa, asa cum a aratat Ferruccio Galassini, administratorul filialei din Romania, portofoliul de servicii in Italia nu este la fel de vast ca cel oferit la noi, din cauza costurilor foarte mari. Dar si in Romania costurile au crescut mult in ultimii ani si „este nevoie de foarte multa atentie, si chiar si asa suntem la limita, nu avem profit“.
Cifra de afaceri realizata de Galassini Romania a scazut de la an la an, de la 14,4 milioane de euro in 2010 (ultimul an cand s-a inregistrat profit) la 9,4 milioane in 2012 si 7,7 milioane de euro in 2013. „Costurile au crescut, iar tarifele s-au redus si cred ca unul dintre principalele motive este derularea comenzilor pe bursa de transport, unde tarifele vehiculate sunt extrem de mici. Clientii de transport vaneaza cel mai mic pret, chiar si cinci euro fac diferenta. Si aceasta situatie este valabila si pentru import si pentru export“, a aratat administratorul companiei, care considera ca alt factor ce contribuie la reducerea tarifelor este cresterea flotei totale din Romania, si mai ales din partea de vest a tarii, plus ca in tara noastra mai ales sunt multi transportatori neprofesionisti, care habar nu au care le sunt costurile si le convine sa transporte pe tarife de nimic, iar asta, spune administratorul Galassini Romania, se vede in expeditiile pe care le deruleaza compania.
Activitatea prin bursa de transport nu poate fi evitata de catre companie deoarece 60% din comenzile de transport vin de pe aceasta platforma, si nu e vorba de curse spot, ci de comenzi de la clienti cu care se lucreaza de mult timp, dar care prefera postarea curselor pe bursa in detrimentul colaborarii directe. Restul de 40% din activitate se bazeaza pe cinci clienti foarte mari, cu contracte stabile, printre care Benneton, Samsung sau Metro
Grupul are o flota de 70 de camioane, din care cinci sunt inmatriculate in Ungaria, de catre o alta firma, Calin Trans. Restul sunt inmatriculate in Romania. Flota este completata cu 150 de semiremorci, parte din ele tractate de colaboratori. Lunar se dau curse in valoare de 300.000 de euro catre tractionistii cu care firma colaboreaza.
Costurile trebuie reduse la maximum, crede reprezentantul Galassini, in opinia caruia „pretul nu mai este decis de transportatori, de aceea noi am incercat sa reducem consumul, am deschis service-ul propriu si am responsabilizat …