Analiza sectoriala realizata de ARTRI si Business Management Technologies evidentiaza nevoia unor schimbari profunde la nivel de mentalitate, management si relatii sociale. Studiul, bazat pe raspunsurile reprezentantilor a 250 companii de transport, cu flote de la 10 la 200 de camioane, membri ai asociatiei, incearca identificarea opiniei transportatorilor cu privire la dezvoltarea anterioara, precum si a factorilor care influenteaza transporturile, a strategiilor cu care lucreaza, a principalelor bariere care franeaza activitatea etc.
Cristian Bisa (Business Management Technologies – partener ARTRI) a aratat ca, potrivit acestui studiu, actiunile concurentiale dorite de operatorii de transport sunt extinderea regionala si cresterea portofoliului de clienti pentru a putea acoperi capacitatea de transport, dar si a celei de servicii. Toate sunt provocari care vin cu un set de obligatii. Transportatorii au sesizat deja faptul ca pentru a fi performanti trebuie sa inceapa sa monitorizeze activitatile curente, la nivel logistic, operational si financiar, si ca sunt constienti ca nu pot creste fara a fi atenti la acest lucru.
Respondentii au aratat ca mari probleme pe piata sunt scaderea cererii si cresterea pretului combustibilului, iar ei vad ca oportuna dez- voltarea infrastructurii rutiere pentru ca aduce cu sine reducerea costurilor, optimizarea rutelor etc. Operatorii cred ca acesta este un element care mananca din profitul companiei, dar care nu poate fi controlat. De asemenea, tot un element care depinde de vointa politica, si de care 70% din respondenti au aratat ca se simt agresati, este lipsa unei legislatii constante.
Cu toate acestea, cei mai multi transportatori au spus ca au incredere in dezvoltarea pe mai departe a afacerilor lor. Exista o presiune continua, insa perspectivele sunt favorabile, procentul de crestere anticipat fiind de 0-5%.
Calitatea serviciilor trebuie facuta cunoscuta
Strategia dezvoltarii transportului este o alta chestiune asupra careia au fost chestionati cei inclusi in studiu si, asa cum a afirmat Cristian Bisa, „a fost interesant de vazut ce strategii au transportatorii, la ce se uita ei pentru dezvoltarea urmatoare. Am observat ca se axeaza pe calitatea serviciilor care, impreuna cu reducerea costurilor si atragerea de clienti, este o directie importanta pentru care vor fi depuse toate eforturile. Dar s-au observat niste contradictii intre ceea ce spun ca vor sa faca si ceea ce fac efectiv prin anumite actiuni de management. S-a observat ca sectorul transporturilor este destul de putin atractiv din cauza concurentei acerbe, diferentierea de servicii este destul de greu de realizat si atunci optiunea principala este imbunatatirea serviciilor, in- tensificarea promovarii si mai ales creionarea bugetului de marketing si publicitate. Insa doar 4,5% din respondenti au spus ca au in plan sa aiba ca directie majora de actiune promovarea si marketingul. In momentul in care vrei sa cresti portofoliul de servicii, …