Dunca Expeditii continua sa fie in Top 10 al firmelor de transport din Romania in functie de cifra de afaceri, inregistrand si la acest capitol, dar si la capitolul profitabilitate, un mic progres fata de 2014. Se poate spune, asadar, ca accentul tot mai mare pus in ultimul timp pe international si intracomunitar a dat roade, toate acestea fiind argumente puternice in favoarea innoirii treptate a flotei, stiut fiind faptul ca taxele de drum pentru camioanele Euro 6 sunt mult mai mici.
Astfel, Dunca Expeditii a achizitionat de curand 30 de camioane Iveco si 30 de semiremorci Krone, din care 20 i-au fost deja livrate, si intentioneaza ca pana in 2018 sa ajunga la 200 de ansambluri noi.
Cele 30 de camioane recent achizitionate sunt pentru inlocuirea altora mai vechi, astfel incat flota se mentine la circa 500 de ansambluri, iar in viitorul apropiat se doreste continuarea procesului de intinerire a parcului si se va renunta la vehiculele fabricate in 2004-2008.
Iveco a fost ales si de aceasta data pentru ca, asa cum arata Romeo Dunca, este un camion bun, competitiv, pe care il cunoaste de mult, si pentru ca este vorba de o relatie construita in timp.
Cele 30 de camioane recent achizitionate au cabina inalta, motor de 460 CP si absolut toate dotarile pentru confortul soferului, „pentru ca in prezent ei sunt componenta cea mai importanta in acest domeniu, deoarece sunt greu de gasit si greu de pastrat“, arata Romeo Dunca. „Dar noi nu avem probleme prea mari legate de fluctuatia de personal comparativ cu alte firme, deoarece ii platim bine si la timp, deci cei seriosi sunt multumiti sa lucreze aici si unii au mai mult de 10 ani de experienta la noi in firma.“
In ceea ce priveste sistemele menite sa creasca eficienta in exploatare, ele nu s-au bucurat de aceeasi incredere din partea administratorului Dunca, deoarece „eficienta in exploatare depinde doar de sofer, nu de dotarile camionului. Daca soferul e bun, face mai mult decat toate sistemele, iar daca nu-l convingi sa aiba grija de camion niciun sistem nu poate compensa asta. Asa ca noi preferam sa-i platim bine si la timp pe conducatorii auto decat sa achizitionam niste sisteme care nu aduc beneficii nici firmei, nici familiilor lor.“
Cele 20 de camioane noi deja livrate si-au inceput activitatea si sunt folosite la international, pentru comenzi care presupun mers preponderent pe autostrada, deoarece diferenta de taxe dintre un Euro 3 si un Euro 6 este foarte mare. In prezent, o mare parte din flota Dunca Expeditii este reprezentata de vehicule Euro 6, in 2016 se intentioneaza achizitia a 100 de ansambluri noi, iar pana in ianuarie 2018 se va ajunge la 200 de ansambluri noi.
Finantarea camioanelor a fost oferita tot de Iveco – pentru semiremorci Dunca a apelat la o alta companie – solutia aleasa fiind inchirierea pe patru ani.
Firma timisoreana are in continuare service autorizat Iveco, in care lucreaza si pentru terti, dar mai putin de jumatate din volumul total de activitate, procent care …